• Anonym

Bli sjukskriven? Hjälp snabbt, tack!

Jag undrar om man kan bli sjukskriven ifrån skola pga brutna revben? Det hände i helgen men har trots det envisats med att gå till skolan men idag är det helt outhärdligt, så fort jag rör lite på mig så hugger det till som satan!! Det gör så ont att jag är andfådd.. Om det går, hur går jag tillväga? 
    Tack på förhand! 

• Svar på tråden Bli sjukskriven? Hjälp snabbt, tack!
  • Frontline

Man får sjukskriva sig själv upp till 1 vecka utan läkarintyg...
    Sen vad det gäller skola vet jag inte men det är nog samma sak...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Mjaa, det borde du väl kunna bli. Ring skolan och sjukanmäl dig och fråga om de behöver läkarintyg. Arbetar man så är det från 8e dagen man behöver intyg, jag vet inte om det är samma när det gäller skolan.

• Anonym

Jag är i skolan just nu men känner nu att det var ett dumt val. Så fort jag blir sjuk så MÅSTE jag ha sjukintyg pga hög frånvaro tidigare. Men ska jag ringa till vårdcentralen eller något o låta dom kolla på det? Eller räcker det med att gå till skolsköterskan bara?

• Lady without tattoo
    Anonym skrev 2011-11-09 11:51:48 följande:
    Jag är i skolan just nu men känner nu att det var ett dumt val. Så fort jag blir sjuk så MÅSTE jag ha sjukintyg pga hög frånvaro tidigare. Men ska jag ringa till vårdcentralen eller något o låta dom kolla på det? Eller räcker det med att gå till skolsköterskan bara?
    Skolsköterskan kan ej skriva underlag för bedömning av rätt till ersättning vid sjukskrivning.Det får läkare göra bara.Sedan bedömmer ju FK OM? du får ers öht under perioden
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Tiina03
    Lady without tattoo skrev 2011-11-09 12:21:59 följande:
    Skolsköterskan kan ej skriva underlag för bedömning av rätt till ersättning vid sjukskrivning.Det får läkare göra bara.Sedan bedömmer ju FK OM? du får ers öht under perioden

Man får inte ersättning från fk vid sjukskrivning som student...
  • Anonym

för skolans del kanske det duger med skolsköterska? Hör med denne.

• Sweet life

Har man studiemedel ska man anmäla sig sjuk till FK från första dagen och det krävs intyg efter 14 dagar.. Detta för att man kan få behålla sina studiemedel trots att man kanske inte klarar sina poäng...

Svar på tråden Bli sjukskriven? Hjälp snabbt, tack!