• Stockholm74

    Mallorca - önskar tips på bra och barnvänligt hotell

    Min familj planerar en 2 veckors semester på Mallorca i juli 2011 och vi har 2 barn som då kommer vara drygt 3 år och 1 år.

    Ni som varit där i somras eller senaste året; vilka hotell kan ni rekommendera?! (öppen för alla ställen på Mallorca, inte bara Alcudia).

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 13:20
    Menar såklart i juli 2012 (inte 2011)...

  • Svar på tråden Mallorca - önskar tips på bra och barnvänligt hotell
  • mermaid

    Kan verkligen rekommendera Sunwing Resort and Spa i Alcudia. Dock inte som all inclusive, men med tillval frukostbuffé.
    Vi har bott i Las Piramides på det hotellet. Dels i en Happy baby-lägenhet och dels i vanlig lägenhet.
    Har båda gångerna hyrt vagn på plats. Dottern har varit 2,5 och 3,5 när vi varit där.

  • Nu är jag hel

    Skrev detta i en annan tråd, så jag skriver det här också :)

    Vi har varit på många hotell i Alcudia och de har varit bra allihop.
    Hotellen heter:
    Estrella del mar och spa- 400 m till strand, Mycket barnvänligt, BAMSE, skitbra underhållning för både barn och vuxna. Jättefint poolområde, nära till gågatan med alla affärer och den fina hamnen, bara runt hörnet typ, apotek bara runt hörnet. Nära till alla restauranger. Nära till buss och taxi.
    Nåt som är bra på detta hotell är att man checkar in väskorna på hotellet innan man åker så när man är på flygplatsen så är det bara att gå till gaten :)

    Sea Club - 600 m till strand, vi älskade det, två våningar bara, och det tycker jag om eftersom man har barn, nära till gågatan med alla affärer, bara typ runt hörnet, inget som störde från den gatan. Vi ska dit igen till sommarn. LOLLO OCH BERNIE. Vår dotter som då var 4 år dansade med Lollo och Bernie var dag i 2 veckor och hon älskade det, där fanns också hästridning.
    Samma här, checkar in väskor och allt på hotellet så man slipper det på flygplatsen.

    Viva Sunrise- 600 m till strand, stort poolområde, också barnvänligt. På detta hotell hyrde vi vårt rum några timmar till eftersom vi inte skulle åka hem förräns på kvällen och man måste ju lämna hotellrummet tidigt annars. Det var billigt och det gjorde att vi kunde bara hela den dagen också och gå upp och vila och äta innan vi checkade ut.

    Los Principes rekommenderar jag inte för jag tyckte inte det var så barnvänligt, men det var på stranden och det var ett plus.

    Lite restaurangtips.
    LUNA grill- finns en liten lekplats, bra till barnen
    LA traviata- jätte god mat
    Det finns kinesrestauranger med lekplatser längs gågatan: Gågatan heter förresten DOLLARSTREET :)
    Göta Kanal, dit får man ta taxi, bara säg Göta kanal, de vet vilken det är.

    Om man nu vill åka t ex på hösten så tycker jag att kanarieöarna är ett bättre alternativ då det är värmare där.
    I september kan man åka till Mallorca för vädret är fortfarande rätt så varmt, men sen ska man nog söka sig lite längre bort :)
    Vi var på Teneriffa i slutet på oktober och det var jättefint väder då. Teneriffa är jätte fint och DÖGOD mat, mysiga restauranger och mysig gågatan med en MASSA av affärer. Gatan heter Santiago 3.

    MEN är man ute efter en fiiiiiiiiin strand så slår PLAYA DE PALMA på Mallorca ALLT. Sicken strand och väljer man Iberostar Royal Playa de Palma så är det i princip på stranden.
    Vi bodde i princip på stranden :) ÄLSKADE VATTNET och stranden.
    Och det är bara 10 minuters bussresa från flygplatsen.
    Till Alcudia är det 1 timmes bussresa, men det är okej det också.

    Sunwing resort ligger på stranden och det är ju ett toppen hotell, mycket barnvänligt.
    Alcudia Pins också ett jätte bra hotell, barnvänligt till tusen på stranden.
    Viva Bahia säger folk är också ett jättefint hotell.


    ♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • Nu är jag hel

    Det sista jag skrev om Sunwing och Alcudia Pins, de ligger också i Alcudia..


    ♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • Stockholm74

    Tack så jättemycket, många bra alternativ!

    Efter att ha kollat upp lite olika hotell så är favoriterna:
    Estrella de Mar
    Viva Sunrise
    Viva Tropic
    Viva Bahia

  • tessum

    Kan kopiera det jag har skrivit i en annan tråd

    Vi bodde på Viva Sunrise. Hotellet var jättefint, vi tog ett rum med jacuzzi på terrassen och det rekommenderar jag verkligen. Frukosten var jättebra, det fanns massor att välja mellan. Middagen testade vi bara en kväll och den var inte speciellt bra så vi var glad att vi inte tagit all inclusive.
    Underhållningen var helt okej men inget extra.
    Barnunderhållningen var desto bättre men riktade sig till mindre barn, min 8-åring tyckte att det var för fjantigt. Ena kvällen gjorde personalen ballongdjur till barnen och mina 2 flickor stod i kö i 45min för att få höra att de inte skulle få någon ballong för att klockan blivit för mycket. De var sammanlagt 5 barn som blev utan. Riktigt dåligt gjort!
    Drinkarna på hotellet tappades upp från påsar och smakade verkligen jättedåligt.
    Städningen var toppen!
    Sambon fick en flaska champagne på rummet på sin födelsedag.








  • Nu är jag hel
    Stockholm74 skrev 2011-11-12 08:37:38 följande:
    Tack så jättemycket, många bra alternativ!

    Efter att ha kollat upp lite olika hotell så är favoriterna:
    Estrella de Mar
    Viva Sunrise
    Viva Tropic
    Viva Bahia
    Vi tyckte jätte mycket om Estrella del Mar och spa :)
    Underhållningen är jätte bra både för barn och vuxna.
    Poolen också mycket bra.
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • Stockholm74

    Tessum: Viva sunrise verkar jättebra och vad fina bilder! (fast trist att höra det där om ballongerna och barnen som blev utan ).
    Hur är läget på Viva sunrise - upplevs det som långt från centrum? Finns de bra restauranger i närheten?

    För 15 år sen bodde jag på Alcudia Garden och det ligger ju ganska nära hamnen. Minns att det var nära att gå till det mesta.


    Nu är jag hel skrev 2011-11-12 11:36:11 följande:
    Vi tyckte jätte mycket om Estrella del Mar och spa :)
    Underhållningen är jätte bra både för barn och vuxna.
    Poolen också mycket bra.
    Estrella de Mar o spa ser verkligen jättefint ut!
    Dock åker vi inte charter och jag har inte hittat någon sida där man kan boka rum hos dem än (är slut på tex hotels.com och booking.com).
  • Nu är jag hel
    Stockholm74 skrev 2011-11-12 15:00:47 följande:
    Tessum: Viva sunrise verkar jättebra och vad fina bilder! (fast trist att höra det där om ballongerna och barnen som blev utan ).
    Hur är läget på Viva sunrise - upplevs det som långt från centrum? Finns de bra restauranger i närheten?

    För 15 år sen bodde jag på Alcudia Garden och det ligger ju ganska nära hamnen. Minns att det var nära att gå till det mesta.Estrella de Mar o spa ser verkligen jättefint ut!
    Dock åker vi inte charter och jag har inte hittat någon sida där man kan boka rum hos dem än (är slut på tex hotels.com och booking.com).
    Viva sunrise ligger precis bakom gågatan " Dollarstreet", där alla affärer och restauranger finns. Jätte nära :)
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • 3mamsen

    Om du vill ha ett hotell nära marinan där alla fina restauranger ligger är Estrella de Mar och Viva Tropic bra alternativ.

    Viva Sunrise ligger väl en bit bort.

    Viva Bahia är underbart, men då får man ha hyrbil eller åka taxi/buss in till centrum.

  • Nu är jag hel
    3mamsen skrev 2011-11-13 00:01:55 följande:
    Om du vill ha ett hotell nära marinan där alla fina restauranger ligger är Estrella de Mar och Viva Tropic bra alternativ.

    Viva Sunrise ligger väl en bit bort.

    Viva Bahia är underbart, men då får man ha hyrbil eller åka taxi/buss in till centrum.
    Jo men Viva Sunrise ligger i stan Alcudia om man nu säger så, det är bara runt hörnet och där är mer affärer och restauranger än i Port de Alcudia där Estrella del mar ligger. Men de är fina bägge två och man får både mycket affärer och restauranger på bägge ställen. Vi brukar ta taxi eller droska till det ena stället, beror på vilket vi bor på och det är inte så farligt.

    Viva Bahia ligger flera kilometer ifrån centrum, man får ta taxi dit.
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • Stockholm74

    Har kommit på några fler frågor till er som bott på hotellen i Alcudia:


    Nu är jag hel skrev 2011-11-12 11:36:11 följande:
    Vi tyckte jätte mycket om Estrella del Mar och spa :)
    Underhållningen är jätte bra både för barn och vuxna.
    Poolen också mycket bra.
    Estrella del Mar:
    Vad är det för underhållning för barn (3-åring) om man inte är med i bamseklubben?
    Är barnpoolen uppskattad av barnen?

    Velar lite om vi ska boka Viva Tropic, Estrella de Mar eller Viva Sunrise.
    Är det bättre att bo nära Dollarstreet än nära Marinan när man har små barn?
  • Lisa RMB

    Vi var på Mallorca i oktober på Sunwing Resort Cala Bona.

    Kortfattat kan jag varm rekommendera hotellet och de hade jättefina pooler och en fantastisk all inclusive. Vi bloggade från hotellet och skrev en bloggpost serie från Cala Bona som du hittar här Mallorca Sunwing resort Calabona, om du vill läsa mer... stranden var inte bra nedanför hotellet, men finns en riktigt fin strand på gångavstånd.

  • Nu är jag hel
    Stockholm74 skrev 2011-11-15 10:11:52 följande:
    Har kommit på några fler frågor till er som bott på hotellen i Alcudia:Estrella del Mar:
    Vad är det för underhållning för barn (3-åring) om man inte är med i bamseklubben?
    Är barnpoolen uppskattad av barnen?

    Velar lite om vi ska boka Viva Tropic, Estrella de Mar eller Viva Sunrise.
    Är det bättre att bo nära Dollarstreet än nära Marinan när man har små barn?
    På Estrella del mar och spa är det jätte bra underhållning på kvällen med Bamse, min dotter var också 3 år när vi var där, och hon var inte med i Bamseklubben men hon uppskattade showen med Bamse jätte mycket, pooeln var jättebra tyckte vi.

    Viva Tropic kan jag inte svara för underhållningen.

    På Viva sunrise var min dotter inte så intresserad då det var varken Bamse eller lollo och Bernie, det är underhållning och massor med barn dansade, men hon tyckte inte det var så kul, men då var hon 5 år så jag vet inte om det var åldern på henne och om en 3- åring uppskattar det mer.
    Lisa RMB skrev 2011-11-15 20:30:46 följande:
    Vi var på Mallorca i oktober på Sunwing Resort Cala Bona.

    Kortfattat kan jag varm rekommendera hotellet och de hade jättefina pooler och en fantastisk all inclusive. Vi bloggade från hotellet och skrev en bloggpost serie från Cala Bona som du hittar här Mallorca Sunwing resort Calabona, om du vill läsa mer... stranden var inte bra nedanför hotellet, men finns en riktigt fin strand på gångavstånd.
    Sunwing Resort Cala Bona Boganvilla har vi också bott på då vår dotter var 2 år, vi älskade hotellet, poolen och underhållningen, hade jätte gärna åkt dit igen. Men som sagt där är ingen strand precis där och det är en bit bort, så vi gick aldrig dit. Vi nöjde oss med poolen och det var utmärkt. Isabelle älskade underhållningen och vi älskade underhållningen för de vuxna.

    Sen får man åka in till Cala Millor för at kolla i affäre, finns inte så mycket i Cala Bonar, tror vi gick dit en gång, men det är långt att gå och vi pallade bara en gång, annars så tog vi taxi, stan var jätte mysig och fina affärer.
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • Nu är jag hel

    Stockholm74 ;Är det bättre att bo nära Dollarstreet än nära Marinan när man har små barn?

    Både Viva sunrise och Estrella del mar är bra om man har barn, nära in till affärer, men inte alls så att man blir störd av nåt, så det kvittar då vilket hotell man bor på..


    ♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • Nu är jag hel
    Stockholm74 skrev 2011-11-16 18:02:16 följande:
    Jättestort tack till er alla som svarat - det får nog bli Estrella de Mar!
    Mycket bra val.
    Jag ville åka dit också, men min man älskade Sea club så mycket att han fick sin vilja igenom, denna gång..
    Nästa gång blir det Estrella de mar och spa för oss också :)
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle och Nicky♥
  • klotere
    http://booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Mallorca - önskar tips på bra och barnvänligt hotell