• Super blondinen

Tips önskas på sax som man kan klippa papper med men ingat annat

Hej alla.
    Tänkte höra om ni vet nån sax som man kan låta barnen ha så de kan klippa papper med men inget annat.

Är så ledsen då våran dotter hade fått 3st my litte pony av en vän.
    Så klipte hon av manen på dem så de blev kort håriga.

Har ni nå förslag på nån sax?

Tack i förhand.        

• Svar på tråden Tips önskas på sax som man kan klippa papper med men ingat annat
  • 071001

Jag köpte sån till Siri, på Br tror jag att det var.

• JeanneDArc

vet inget om en sådan, men jag tänkte att ni kanske skulle ha den undanstoppad och ta fram den när det är dags för pyssel och ha lite koll just då?

• Girlinthecity

OKEA har barnsaxar, men när vi har använt dem klart lägger jag undan dem, oavsett om det är barn eller vuxensaxar, det är inget de ska ha tillgång till. Dels för att saker kan bli förstörda, men främst för att de kan skada sig.

• Super blondinen

Ska ju finnas såna i helt i plast men var hittar men dem o hur är de?

• JeanneDArc

VI har en och den är värdelös, men det kanske bara är vår? Den går knappt att klippa i papper med ens. Dottern bad om min hjälp och jag lyckades knappt heller.

• Super blondinen
    JeanneDArc skrev 2011-11-09 14:02:16 följande:
    VI har en och den är värdelös, men det kanske bara är vår? Den går knappt att klippa i papper med ens. Dottern bad om min hjälp och jag lyckades knappt heller.

Var hitta ni den?
  • Super blondinen

Ska tydligen finnas på BR men hittar ingen på deras hemsida utan hittar bara med metall blad

• JeanneDArc

Jag har faktiskt ingen aning om var den kom ifrån, har haft den typ 100 år ... sorry Har ni kollat pysselställen som t.ex panduro?

• kmp
    Super blondinen skrev 2011-11-09 14:05:14 följande:
    Ska tydligen finnas på BR men hittar ingen på deras hemsida utan hittar bara med metall blad

Jag har köpt papperssaxar i plast till min treåring på BR.
  • Neagumman

Vi har flera plastsaxar som man bara kan klippa papper med och vi har hela tiden varit jättenöjda! Vi köpte dom på Barnens Hus och lillgumman har inte haft några problem med att klippa med dom. Två är dessutom mönstersaxar... Funkar jättebra! Hoppas du hittar!!

• Super blondinen

Var ner till ica maxi i västerås och hittat ett tre pack med plast saxar för 10kr :-P

Tusen Tack alla för alla bra tips  

Svar på tråden Tips önskas på sax som man kan klippa papper med men ingat annat