• SötaSarah

Sne i ryggen

Jag har pratat med min BVC-sköterska också men vill gärna höra från någon mer. Hon säger att det inte är någon fara. Min son har tittat väldigt mycket åt höger (och gör fortfarande) men vi har jobbat massor nu och han är mycket bättre på att även kolla åt vänster. Han kollade ALDRIG framåt eller åt vänster i famnen förut det gör han ofta nu. Så det är på bättringsvägen även om han fortfarande föredrar höger och är lite stelare åt vänster.

Min sköterska säger då att det bara är nacken jag behöver oroa mig över, om den blir bra så spelar det ingen roll att han lutar åt ett håll mycket och att jag ska ha honom sittande mycket. Då han liksom lutar åt höger med hela kroppen eftersom han gjort det när han tittat åt det hållet. Så han är lite som en båge åt höger sida, försöker bära honom så han är rak och så pallra upp honom på den sidan lite när han sitter i bumbo eller matstol några kortare stunder varje dag. Men han hänger ju ändå åt höger väldigt mycket liksom och det blir att huvudet hänger snett där också lite, kollar han åt vänster lutar huvudet bakåt ändå (åt den högra sidan), försöker få hoom att titta neråt åt vänster och då sitter han riktigt rakt en stund men det går ju inte hela tiden. Hon tycker dock inte jag borde gå till sjukgymnast än utan att det komer ge med sig men jag vill inte att det ska gå för långt heller, det sinkar ju honom rejält att bli stadig bara för det. Han är snart 4,5 månad...

Något tips?

Leon 110629 ♥ lillahjarta.blogg.se
  • Svar på tråden Sne i ryggen
  • BVCsköterska Carmen

Hej!

För att stilla l din oro skulle jag absolut be att någon sjukgymnast tittar på din son.
    Kanske hon har ännu mer tips att ge dig hur du skall träna din lille gosse.

Vänligen Carmen

Svar på tråden Sne i ryggen