Matvägran,2,5 år??
Jag har en son på 2,5 år som har ätit bra fram tills för ca 6 mån,då han över en dag slutade att äta..de enda vi fick i honom va 2 sorters fisk på barnmatsburk,samt makaroner eller pannkaka (i matväg)Sen slutade han äta ena fisksorten,medans den andra har gått jätte bar..nu har semper slutat tillverka denna fiskburk och jag får inte i min son någon mat. Provade idag att koka torsk och ge med potatis,men efter han fått de i munnen spottar han ut och vrålar och storgråter.
Han kan fortfarande inte prata.
De enda han äter är mackor (hårdbröd) eller gröt,och ibland makaroner.
Vissa säger att jag ska ge honom de han tycker om och inte bråka,medans andra säger att barn lär sig att om dom skriker så får dom de dom vill,dvs mackor i detta fall.
Hur ska jag göra??
Vad jag än erbjuder så storgråter han bara han ser maten på tallriken,och jag vill inte skrämma honom att bli ännu mer maträdd...
Är jätte orolig,även hur de ska bli när han börjar förskolan nästa år..Hans lillebror som är 20 mån äter allt med glad aptit.
Ska jag låta honom få äta sig mätt på mackor?? Orkar inte med hans gråt och gnäll då han inte ätit på flera timmar...
Har pratat med bvc flera ggr och vi ska nu till dietist,men lång väntetid