Tips?
Min son opererades i somaras för en bruten arm, han vägrar lugnande medicin och vid första operationen så sövdes han med mask vilket var väldigt traumatiskt för både honom och mig då han skrek hysteriskt och sparkade och grät.
Operationen lyckades inte och nästa gång vägrade han igen lugnande men de lovar honom att det ska gå bättre för de ska söva honom med en nål i armen.. men de sätter nålen fel och när de försöker spruta in sömnmedlet så skriker han av smärta och de slutar inte utan tror att han bara är rädd utan anledning och han blir hysteriskt och försöker slita ut nålen men de håller fast honom och han sparkar och viftar så mycket att han nästan ramlar av britsen, då inser de felet och skyndsamt söver de honom med masken, vilket han aaaabsolut var livrädd för.
Grabben är sex år, han ska bli utredd för adhd i vinter (vilket kanske inte har något med saken att göra, är man viljestark så är man antar jag).
Tar tacksamt emot tips om hur denna operation ska kunna bli en bättre upplevelse. Som det är nu tänker jag försöka blanda medicinen de erbjuder innan operationen i cola men för det första känns det inte riktigt rätt att luras och för det andra så har jag svårt att tro att han går på det hela.