• Slaria

Ätit inotyol, farligt?

Min 1½ åriga son bet nyss igenom tuben på inotyol, och hade det runt hela ansiktet och på händerna, varpå han står och slickar av fingrarna. Jag har inte kvar bipacksedeln, så jag undrar om någon vet om detta är farligt på något sätt? Om han får magont osv.

Jag hade GIVETVIS ringt vårdcentralen eller giftcentralen om jag hade trott att det skulle vara som att dricka bensin eller liknande.

• Svar på tråden Ätit inotyol, farligt?
  • Lady without tattoo

Ring giftinformationcentralen

Yrke: Leg pratkvarn
  • jordgubbe0812

Jag ser inget i fass.se där man kan läsa bipacksedel. Jag har svårt att tänka mig att en receptfri barnsalva skulle vara speciellt farlig att förtära i midre doser.

• Litet My
    jordgubbe0812 skrev 2011-11-09 16:11:35 följande:
    Jag ser inget i fass.se där man kan läsa bipacksedel. Jag har svårt att tänka mig att en receptfri barnsalva skulle vara speciellt farlig att förtära i midre doser.
    Tänker samma sak...
  • Slaria

Tack! Ringde dit sådär ifall att och de var ingen fara, de enda som kunde hända var att han skulle få lite ont i magen. De hade tydligen haft en mamma som ringt dit för ett tag sen då dottern ätit upp nästan en hel tub (50 g) och hon fick bara ont i magen. Så nu slipper jag oroa mig!

• Fidi
    jordgubbe0812 skrev 2011-11-09 16:11:35 följande:
    Letade också i Fass och på giftinformationens hemsida... Men hittade ingenting.
  • Fidi
    Slaria skrev 2011-11-09 16:14:37 följande:
    Tack! Ringde dit sådär ifall att och de var ingen fara, de enda som kunde hända var att han skulle få lite ont i magen. De hade tydligen haft en mamma som ringt dit för ett tag sen då dottern ätit upp nästan en hel tub (50 g) och hon fick bara ont i magen. Så nu slipper jag oroa mig!
Svar på tråden Ätit inotyol, farligt?