Hur mkt har ni lösöret på i er hemförsäkring?
...och hur bor ni? Lägenhet/hus? Antal kvadratmetrar? Antal personer i hushållet? Är bara nyfiken då jag nyligen blev uppringd av ett försäkringsbolag och berättade vad vi borde ha...
...och hur bor ni? Lägenhet/hus? Antal kvadratmetrar? Antal personer i hushållet? Är bara nyfiken då jag nyligen blev uppringd av ett försäkringsbolag och berättade vad vi borde ha...
Vårt försäkringsbelopp är 620.000 men det är inte bara för lösöre. Vi är två vuxna och två barn, bor i bostadsrätt på ca 100 kvm.
Vi bor i bostadsrätt 82 kvm. Vi har försäkrat för 200 000 och försäkringsmannen var helt chockad och tjatade om att det var alldeles för lite. Jag för min del har svårt att tro att ens en generös uppskattning av vårt bohag skulle få ihop 100 000. Det skulle vara min garderob isf
Vi är två yngre vuxna och en bebis.
Ska precis teckna hem och villa försäkring. Får 1000 000:- i lösöre per automatik.
Det finns schabloner för detta på Konsumenteras Försäkringsbyrå som jag använde när jag räknade ut vårt, här finns den:
http://www.bankforsakring.konsumenternas.se/Forsakring/Hem-och-bostadsratt/Hemforsakring/Valja-forsakringsbelopp-losore/
Fick ihop 500 000 kr för två vuxna och två barn i en villa med källare och tre sovrum. Men jag valde att försäkra för 700 000 kr för att vara på den säkra sidan.
Vi bodde två vuxna och ett barn i en lägenhet på 52kvm och hade valt att försäkra vårt lösöre för 500 000 (jag hade försökt räkna ihop allt vi ägde). Nu har vi precis flyttat (76kvm) och när vi skulle ändra våra försäkringsvillkor visade det sig att vår förening har ett avtal med vårt försäkringsbolag så för lägre kostnad har vi nu försäkrat vårt lösöre för 1 000 000 vilket jag tror räcker mer än väl.