Hypokondri+panikångest
Har alltid oroat mig för allt men nu orkar jag snart inte mer!
Något så enkelt som huvudvärk får mig att tänka på hjärntumör, dessutom har jag haft huvudvärk en hel del den sista tiden. Har lyckats sluta ta värktabletter i förebyggande syfte men måst ta dem iaf 2-3 dagar i veckan mot huvudvärken. (vet att tabletterna i sig kan ge huvudvärk).
Är dessutom beroende av nässpray pga att jag får kvävningskänslor av att vara täppt i näsan. Skitlöjligt, jag vet! Men när jag väl har bestämt mig för att sluta och jag är übertäppt så kommer panikångesten och kvävningskänslorna som ett brev på posten.
De senaste sex månaderna har mina panikattacker ökat. Speciellt innan jag ska sova, sitter på bussen etc.
Har tagit upp detta med min kurator men får bara samma värdelösa tips. Provade andningsövningar ett tag och det gick bra då, men nu hjälper de inte längre.
Det är så pinsamt att sitta i skolan och kippa efter luft eller hoppa högt av hjärtklappningarna och jag är trött på detta nu!
Attackerna kan komma när som helst på dygnet och ibland kan jag ha dem en hel dag.
Har aldrig tagit läkemedel mot detta och vet inte var jag ska vända mig för det.
Vad kan jag göra för att få slut på detta?!