• pinglan137

Blivit avstängd från a-kassan :(

Är jätteorolig...
    Idag fick jag brev från arbetsförmedlingen att jag blivit avstängd från a-kassan..Jag har en handlingsplan och enligt den skulle jag hört av mig förra veckan. Men jag hörde av mig redan 17 oktober och pratade med en kille där och pratade om studier, jobb och utv garantin jag förklarade hur min arbetssituation såg ut just då m.m...och tog det som ett samtal att höra av mig till kundtjänst.
    Förra veckan däremot så låg jag inne med mitt barn på sjukhus då han var jättedålig och låg med dropp vilket jag har läkarintyg på eftersom jag behövde tillfällig föräldrapenning.

Nu ska jag till arbetsförmedlingen imorgon och förklara vad som hänt tror ni dom kommer förstå eller vara benhårda..jag är jätteorolig...Jag ringde kundtjänst idag och hon sa att jag borde åka dit så som imorgon och förklara och ta med brevet om avstängning.. Hon kunde också se på datan att jag ringt in den ?
    17 oktober. Hon sa att om dom inte går med på att ta bort avstängningen så blir det soc jag får gå till.....

Vad tror ni..?Någon som varit med om liknande?
    Jag har ju ringt den 17 okt...imorse ringde jag också kundtjänst då visste jag ingenting om avstängningen men handläggaren i telefon säger ingenting om det...?????

• Svar på tråden Blivit avstängd från a-kassan :(
  • Javah

Jag blev utskriven eftersom jag inte hörde av mig innan sista dagen, fick ett intyg av läkaren att jag mådde för dåligt och då fixade det sig

Tror och hoppas att det inte blir några problem för dig. Du hörde ju faktiskt av dig.

• Tiina03

Eftersom du har läkarintyg att du låg inne med barn så tror jag det är lungt. Men du får ju inte a-kassa de dagarna du låg inne.

• Neysie

Liknande har hänt mig 2 ggr. Ena gången pga min handläggares slarv andra gången hade jag skickat in nån arbetsansökan för sent. Men jag överklagade enligt papperet jag fick om avstängningen och det var inga problem alls. Den gången det var mitt fel missade jag bara någon dags ersättning. Så dont worry.

• n0c87

Jag ringde också kundtjänst förra året å han som jag pratade med lovade att anteckna men han hade inte gjort det så det tog någon vecka innan pengarna kom igen efter arga samtal från mig så stå på dig och lycka till :)

• ÄrlaPärla

Du kommer bli påamäld från den dagen du besöker AF och du kommer få tillfällig föräldrarpening för den tiden du har läkarintyg. Jag hoppas det är bättre med ditt barn nu.

• La Lola

Ts, fick du inte ett sista datum?
    Fick du alltså ett exakt datum när du skulle höra av dig?

Det har jag aldrig fått. Jag har fått ett datum som är sista dagen att höra av sig på (alltså har det gått lika bra att ringa innan).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Blivit avstängd från a-kassan :(