• sarah

IKEAs tapeter

Vi var på IkEA i dag och i ett av deras "uppbyggda" vardagsrum satt en super snygg tapet på en fondvägg.
    jag undrar om någon vet i fall IKEA kanske har någon speciell leverantör (märke) till sina tapeter???
    Vill ha vill ha!

• Svar på tråden IKEAs tapeter
  • obelix

inte en aning men fråga de som jobbar där de kan säkert hjälpa dig

• Cuthalion

Ring varuhuset. De var jättevänliga när jag ville ha tag i en gran jag såg där. Att sedan rätt person int evar inne och jag inte orkat ringa igen är en annan femma

• Prego75

Ikeas dekoratörer tar tapeter varifrån de vill - när jag jobbade där blev det oftast tapet/målerifirman som låg i närheten, för enkelhetens skull. Vi valde olika märken etc. efter vad som passade rummet vi byggde just då, bäst.

• Prego75

Däremot så vet dekoratören som skapat rummet givetvis vilken tapet det är han/hon har valt - så ring till varuhuset en vardag på kontorstid och be att få tala med dekoratörerna!

• HoneyPuff

När vi var på Ikea och kollade in kök för ett par år sedan så satt det faktiskt en liten infolapp på väggen vid respektive "rum" där det stod t ex vilket kakel och väggfärg de använt sig av. De angav både varunr. och märke kommer jag ihåg. Himla smart måste jag säga!

Ring och fråga!

• NizzY

vi använde oss av en färg som ikea hade på en av sina vägar , på vägen där hängde det en liten lap med var det var för färg ochexakt vilket nummer den har , har du kollat vägen med din tapet ? annars vet de som jobbar de säkert

• sarah

Vi kommer förmodligen åka till IKEA igen ganska snart, ska kolla in vägen annars hör jag med personalen.

• HoneyPuff

Isolan: Det var på IKEA i Linköping.

Svar på tråden IKEAs tapeter