Förskola i Huddinge kommun!
Är hemma med första barnet och det är dags att börja söka dagisplats!
Är det någon som har något bra tips om en/flera bra förskolor i huddinge!??
Motivera gärna varför bra / varför dåligt?
Hoppas nån orkar svara ! =)
Är hemma med första barnet och det är dags att börja söka dagisplats!
Är det någon som har något bra tips om en/flera bra förskolor i huddinge!??
Motivera gärna varför bra / varför dåligt?
Hoppas nån orkar svara ! =)
Fridhem, sonen går på syskonavdelning och vi är än så länge jättenöjda! Han trivs som fisken i vatten och personalen är kanon. Dem har egen kock som lagar från grund och dem är ute mycket.
Tack för ditt svar! Huddinge är så himla stort och det verkar vara en enorm platsbrist! :( vi bor i Vidja, så närmast vore Farsta det ligger ju i Sthlms kommun så vi måste välja nåt bra i Huddinge! Tack iaf för ditt svar! Ska kolla upp den förskolan!
Det har varit stora problem med förskoleplatser i Huddinge i många år nu och man undrar varför de inte kan planera lite bättre. För ett par år sedan var 320 barn som var berättigade till plats utan och då var det riktig kaos, jag hoppas det är bättre nu. Vi fick inget på gångavstånd fastän det ligger sex förskolor i vårt närområde. Det vi fick är dock jättebra men vi bor i Stuvsta så det blir för långt för er i alla fall.
Kolla upp privata alternativ också är mitt tips. Hoppas det löser sig!
Ja det är verkligen dåligt och konstigt vi är 7 som är mammalediga i vidja nu och alla får höra samma sak , att med lite tur får ni ett dagis i Skogås! Får kolla upp dagmammor. i närheten och försöka hitta det som är bäst men samtidigt helst inte 3 mil bort!!
:)
Hej,
Jag förstår ju att ni vill ha en förskola så nära hemmet som möjligt men så långt bort ligger ju inte Skogås!
Det är närmare dit från Vidja än till många andra ställen borta i Huddinge.
Dessutom är förskolorna i Skogås bra. Mina 3 barn har gått i förskolor i Skogås (yngsta går sista året nu) och vi har trivts toppenbra!
Stenbockens förskola i Skogås, där yngsta sonen går, kan varmt rekommenderas.
http://www.huddinge.se/Templates/Pages/Page.aspx?id=3485&epslanguage=sv
Hej, ni kan söka till alternativ i stockholm kommun också. Huddinge brukar godkänna detta förutsatt att ni får plats, de verkar vara glada att "bli av" med barn.
Hej där!
Vi bor oxå i Vidja och har ställt dottern i kö nu, bättre sent än aldrig tänkte vi...:-/ Hon kommer vara ca 22 månader när hon börjar.
Är det verkligen så svårt att få plats i Huddinge? Finns ju så många förskolor och familjedaghem både privata som kommunala...
Däremot har jag hört att det är väldigt svårt att få i Farsta så vi har inte sökt något där.
Hej :) va roligt att du bor i Vidja du med :)
Jag har inte ställt honom i kö än , har pratat med några dagmammor runt om i Farsta och trångsund och hoppas på att dom får plats! Han ska inte börja än på länge heller då jag jobbar natt i sambon kväll! Jag jobbar bara 60 procent också så det är inte bråttom heller :)
Det verkar väl vara svårt att hitta en förskola som är bra och inte är en asfaltsplan bara! ;) vart har ni sökt!? Magelungarna ska också vara jättebra har jag hört!
Väcker liv i en gamla tråd. Fick ni plats på daggkåpan eller Dagsvärmaren? Trivs?