• tiiitti

Akuta tips för att känna fosterrörelser

Är i vecka 29.

Känner dagligen tydliga sparkar, med jämna mellanrum under dagen.
    Idag har jag inte känt av den sen halv sju imorse.

Började bli orolig vid 17 tiden. La mig ner i soffan och börja putta, knuffa och skaka  magen i en halvtimme, utan reaktion.

Försökte att inte stressa upp mig, utan gick å laga mat och gjorde annat...

Nu har jag ännu inte känt den. Tips på vad jag kan göra för att få den att sparka.
    Annars får jag ta och köra in...

• Svar på tråden Akuta tips för att känna fosterrörelser
  • Toppen9

Lägg dig på sidan i sängen, vänta nån minut och sen vänder du dig och lägger dig på andra sidan. Se om du känner nåt då. Om inte så lägg dig på rygg och andas vanligt och se om det hjälper.

Provat iskallt vatten?

• Alseda

Drick ett stort glas isvatten, om det inte funkar prova med något sött, ett stort glas juice eller stark saft.

• mmn1

Har du provat att dricka något som både är kallt och sött, läsk kanske? De som höjer vårt blodsocker, höjer även bebisens och då brukar de komma igång och böka runt. För mig fungerar det alltid att äta något sött.
    Hoppas att du känner rörelser snart, annars skulle jag ringa till förlossningen och be om att få komma på en koll för säkerhets skull.

• Alvi

Hur har det gått? (tror att set bara har gått 20 min sedan TS men du borde ha lyckats väcka bebben nu tycker jag... )

• Toppen9

Ett annat tips är att sätta sig och liksom sjunka ihop nedåt/framåt för att få bebisen att strejka när den får det trångt.

• Silee
    Sacre skrev 2011-11-09 21:25:52 följande:
    Glass är också ett tips.
    inte undra på att min bebis sparkar massor när jag äter glass, tänkte inte på det innan Tungan ute

TS hur har det gått?
    I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • Catox9

TS hur har det gått?! Min bebis brukar rumla runt när jag äter typ gröna äpplen eller annat syrligt..

• enavmig

Håller tummarna för dig TS!

• tiiitti

Åkte in till förlossningen igårkväll. Blev uppkopplad och hjärtljud va perfekt. Gjorde ett UL där allt också såg bra ut. Bebis rörde lite på handen å huvudet. men annars väldigt stilla, men Alla värden va bra och den hade tillräckligt med fostervatten. Så vet inte varför den va så slö. skulle komma tillbaka om den fortsatte va slö de kommande dagarna, men idag har den rört sig som vanligt :)
    Hade nog bara en slappedag igår ;P

Skönt allt va bra, Tack för era tips.

• Pyrro_b
    tiiitti skrev 2011-11-10 12:01:37 följande:
    Åkte in till förlossningen igårkväll. Blev uppkopplad och hjärtljud va perfekt. Gjorde ett UL där allt också såg bra ut. Bebis rörde lite på handen å huvudet. men annars väldigt stilla, men Alla värden va bra och den hade tillräckligt med fostervatten. Så vet inte varför den va så slö. skulle komma tillbaka om den fortsatte va slö de kommande dagarna, men idag har den rört sig som vanligt :)
    Hade nog bara en slappedag igår ;P

Skönt allt va bra, Tack för era tips.
    Låter lovande för framtiden......skönt med bebisar som kan ta slappedagarSkrattande
Svar på tråden Akuta tips för att känna fosterrörelser