• Anonym (undrande)

Varför blir vårtgården så stor?

Jag undrar varför vårtgården blir så stor på en del under graviditeten och amningen. Själv fick jag det inte vid förra graviditeten och de ser ut precis som innan. MEN är rädd för att få stora nästa gång. Tycker det ser hemskt ut. Förlåt.... Men jag har så små bröst och skulle jag få stora vårtgårdar så kommer det täcka hela bröstet. 

Någon som kan förklara för mig varför de ibland blir så?  Blir de mindre igen efter förlossning och amning?

• Svar på tråden Varför blir vårtgården så stor?
  • Pinkflower880

Mina blev inte jättestora, men större än dom är i "normalt" läge. Har dock ganska små bröst...

Men är inte det för att bebisen ska hitta dit eller nåt sånt? Har för mig att jag läst det...

Men kan vara helt fel...

I vilket fall belv de lite större under graviditet och amning, men nu ser brösten ut precis som innan...

Sådär ja
  • roffe

Åh så det går tillbaka? Pheew för jag har varit rätt för att skaffa barn i framtiden om typ 75% av min tutte kommer vara vårtgård. Låter kanske löljigt menmen :P

Nu skulle jag skaffa barn även om jag fick läskiga vårtgårdar haha men ändå :P

• Pinkflower880

Jo det går tillbaka. På mig iaf! Men har inte hört någon som fått "bestående men". Haha... Så kör på bara! :)

• Mad as snow

Det går tillbaka. Tack gode gud.

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Lindreas

Det går tillbaka! Fast färgen består litegrann. Lite, i alla fall på mig.

• Modesty Blaise

Mina gick inte tillbaka. Fast jag tycker verkligen inte att det gör något. Det är inte i gården det händer!

• Momalicious

Finns bra mycket värre saker att frukta efter en graviditet och amning än stora vårtgårdar saris ;)

Mina blev större, och mörkare, men det gick över efter ett tag.

• As mamma

Det går tillbaka, och sen får man såna där härliga hängpattar :P Underbart haha.

• roffe
    Momalicious skrev 2011-11-09 22:23:47 följande:
    Finns bra mycket värre saker att frukta efter en graviditet och amning än stora vårtgårdar saris ;)

Mina blev större, och mörkare, men det gick över efter ett tag.
    hahaha ja jag vet men jag har haft komplex för mina bröst sen jag var 12 och har precis börjat se det fina i dom haha :P

Jag är skiträdd för att snippan ska pajja helt oxå, att jag ska få kissproblem osv, men jag är inte rädd för förlossningen i sig, smärtan och så. VIlket jag kanske borde vara :P haha

• roffe
    As mamma skrev 2011-11-09 22:23:48 följande:
    Det går tillbaka, och sen får man såna där härliga hängpattar :P Underbart haha.
    "långa" tuttar som en del barn säger. Haha då kan man iaf trösta sig med det "ja men mina bröst är längre än dina, jag vinner" haha :D
Svar på tråden Varför blir vårtgården så stor?