• Linpins

bra restaurang för barn (stockholm)

Jag är ute efter någon restaurang dit jag kan gå med mina barn, 1½ och 4 år gamla. De äter det mesta, men blir snabbt rastlösa och vill springa runt och leka, det blir så trist om vi måste kasta i oss maten och sen gå.

Så idealiskt vore om nån kan tipsa om en restaurang med lekrum / lekområde eller åtminstone plats för barnen att springa runt. Eller alternativt en restaurang där man har en barnvänlig attityd och inte kastar arga blicka på högljudda barn.  

Gärna lite finare restaurang, eller åtminstone inte mcdonalds eller ikea.

Tips tack! Skrattande

• Svar på tråden bra restaurang för barn (stockholm)
  • 071001

Finare restaurang som är barnvänligt har jag inte stött på en enda måste jag erkänna.
    Hard Rock Café och Jensens Böfhus är de enda jag kan komma på där det brukar vara mycket barn.

(Du vet att nästan ingen gäst på en finare restaurang uppskattar barn som springer omkring?)

• Kinya

Det finns nog inte finare restauranger där det är ok att barnen springer runt och leker. Det är nog tyvärr bara McDonalds, Ikea och liknande som har lekrum.

Måste du äta på restaurangen med barnen? Vissa fina restauranger har take away. Då ni köpa hem och äta er mat hemma och så kan barnen få leka med sin leksaker och stoja bäst de vill när de är klara och ni kan sitta kvar och äta utan att behöva vara oroliga att de stör någon.

• Adamama

Tror tyvärr också att kombinationen fin restaurang - glada barn sällan går ihop. Men de beror föstås på vad du menar med "fin".

Jag tycker att Jensens är OK, men det är ju inte särskilt "fitn". Men de har oK mat, elkrum, barnen får kritor och pysselbok, ibland ballong, de har en egen barnmeny med rolig mat och en ät-så-mycket-du-orkar-glass-buffé.

Annars är det lättare på sommaren. I Göteborg har vi flera "fina" restauranger med uteservering, där man kan gå med barn. När de ätit klart kan de springa ner på stranden eller parken brevid. Här finns en fin restaurang i en park, där barnen gärna leker när vi äter klart.

Den bästa finrestaurang jag varit på med barn är Lammet och Grisen, men den finns ju bara på Öland och i Sälen.

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Linpins

Jag menade inte direkt trestjärnig michelin, bara att i alla fall slippa ikea-hambugerkedja. Inget ont om dem, de är jättebra på att tänka på barnfamiljer, men nu fyller jag jämnt, vill slippa vara hemma och tänkte därför gå ut och äta med familjen. 

Jag har kollat runt lite och Jensens verkar vara underbart för barn, så det får det bli. Om någon är intresserad av lite dyrare restauranger finns tydligen ett lekrum på hasselbacken och så fanns det någon restaurang som hade en underhållare för barnen! (jag kommer inte ihåg namnet, men jag hittade den när jag sökte på barnvänliga restauranger på restaurangguiden.se)

Tack för tipsen!

Svar på tråden bra restaurang för barn (stockholm)