• heartofgold

Mountain buggy duet

hej, är det någon mer som funderar på att köpa en Mountain buggy duet? Jag var och tittade på den i helgen och den såg verkligen fin och smidig ut. Funderar på och beställa den från Pramworld blir ju mycket billgare så. Är det någon annan som gjort det? Jämförde den med bugaboo donkey som verkligen kändes stor brevid Mountain buggy.

• Svar på tråden Mountain buggy duet
  • Pia och Elna

Jag tycker inte att donkeyn ser stor ut bredvid UJn men jag har iof förra modellen och vet inte om den nya är mycket mindre.

Jag är supernöjd med min men en stort minus är att man inte kan ha sittdelen mot sig det kan man i donkeyn. Den är stor ihopfälld och är svår att få in i en mindre combi vi hade en mercedes c-klass och där gick den knappt in men har nu en passat och där är det inga problem.

Den är annars lättkörd och smidig för att vara så pass stor och barnen sitter bra. Liggdelen är lite liten men funkar bra. Liggdelen är lite bökig att ta bort och sätta fast om man har en sovande bebis i den.

Jag har en tremånaders och en 21 månaders i min.

• heartofgold

tack för era svar :).

Xqin: Länkade fungerade tyvärr inte, hur bred är den?

Pia och Elna: Hade du hellre valt en annan vagn om du hade köpt en annan idag? Vi har inte en jättestor kombi, men om man har den på höjden så kanske det funkar bättre?

Jag bor i Sthlm och vill inte ha en bred syskonvagn, Bugaboon går bort eftersom jag tycker det är för mycket pengar för en vagn. Dom där vagnarna som barnet sitter på rad verkar tunga att lyfta upp på trottoarkanter och i bussar. 

• Pia och Elna
    heartofgold skrev 2011-11-10 11:41:53 följande:

tack för era svar :).

Xqin: Länkade fungerade tyvärr inte, hur bred är den?

Pia och Elna: Hade du hellre valt en annan vagn om du hade köpt en annan idag? Vi har inte en jättestor kombi, men om man har den på höjden så kanske det funkar bättre?

Jag bor i Sthlm och vill inte ha en bred syskonvagn, Bugaboon går bort eftersom jag tycker det är för mycket pengar för en vagn. Dom där vagnarna som barnet sitter på rad verkar tunga att lyfta upp på trottoarkanter och i bussar. 

Jag hade nog inte valt någon annan då jag som du inte tycker att Donken riktigt är värd sitt pris. Det var den eller UJn som var valet för mig. Jag vill ha sida vid sida då jag tycker barnen sitter bättre och båda ser ut bra. Jag tar mig verkligen runt överallt med den och som du tänker på så kan man rätt lätt ta sig över kanter, upp på bussar m.m. den är också super i skog och ojämn mark så det kan nog vara bra till vintern.

I vår mercedes så var vagnen för lång så den fick ligga snett uppe på nackstöden för att få plats och det resulterade då i att hela bagaget verkligen var fullt och det var tungt att lyfta den otympliga vagnen på det sättet.

Jag kom över min begagnad till ett väldigt bra pris och kunde om jag ville nog sälja den utan förlust och byta men nej jag behåller den  
  • Pia och Elna
    Ekrlsn skrev 2011-11-10 11:47:40 följande:
    carenababy.com/CARENA/Sweden/STROLLERS/ jo då, klicka på double swing :) jag har lite problem att hitta rätt bred, står 79 på hemsidan men har ringt återförsäljare som säger andra mått :S
    Låter bra att man kan fälla den med babykorgen det går inte på UJn.
  • Ekrlsn

ja jag tyckte faktiskt att den inte har något minus. finns mountain buggy duet i barnvagnsaffärer? eller beställer man den bara?

• Pia och Elna
    Ekrlsn skrev 2011-11-10 11:59:59 följande:
    ja jag tyckte faktiskt att den inte har något minus. finns mountain buggy duet i barnvagnsaffärer? eller beställer man den bara?
    Den finns på de flesta barnvagnsaffärer tror jag har sett den på babyproffsen i alla fall.
  • heartofgold

xqin: jag tycker nog att den är lite för bred för min smak. Som sagt vill ha lätt att komma in i bussar och åka kollektivt. Men om man bor i en mindre stad så tror jag också hade valt en större, pga priset är lägre. 

Jag var och kollade på den i en barnvagnsaffär i Sollentuna som heter Big baby eller nåt, men om du kollar på blocket så ser du vilka affärer som säljer den.

Jag kommer som sagt och beställa min från England, den kommer då kosta lika mycket som den nu gör i Sverige utan syskontillsatsen. Pramworld verkar vara ett tillförlitligt företag.       

Svar på tråden Mountain buggy duet