Jag orkar inte vara vän längre!
En av mina vänner gick tidigare i år ifrån sin sambo till följd av misshandel psykisk och fysisk.
Hade fattat det länge och var glad att det äntligen var slut.
Hon sa till mig att överenskommelsen dem emellan var att några av hans saker skulle stå kvar så länge fram tills att han hittat nytt. Jag tyckte det var lite konstigt och rådde henne att han inte borde få ha sina saker kvar då risken var stor att de då skulle fortsätta tillsammans. Hon var säker på sin sak och tyckte synd om honom.
Veckorna gick och de blev "vänner", han ska ha förändrats och lugnat sig nu när de inte längre bor ihop. Han sov över ibland när han inte hade något ställe att ta vägen.
Efter ytterligare några veckor när vi skulle ses fick vi inte komma in i hennes lägenhet. Vi skulle ringa innan vi kom så skulle hon komma ut. Jag började ana oråd.
Nu har det kommit fram att de är ihop igen, han bor hos henne. Och jag orkar inte vara hennes vän längre.
Jag har sagt till min vännina att jag inte orkar se henne tillsammans med någon som sårat henne så. Hon säger att hon förstår. Hon vill ha fler barn- har ett sen ett tidigare förhållande. Hon verkar tro att mannen hon är tillsammans med nu är hennes enda chans. Det är destruktivt!
Jag har själv levt i ett sådant förhållande och man torde tro att hon efter att ha sett hur det är att ha barn med en person som har bristande impulskontroll skulle använda 14 kondomer och tredubbel dos p-piller.
Jag orkar inte se på!