• Anonym (bride2be)

Vigselförrättare i Göteborg?

Hur ska man veta vem man ska fråga?

Finns ju en lång lista på gbgs hemsida - ska man fråga den som ser trevligast ut, eller hur väljer man? Nån som har ett tips.

(nej, jag tänker inte regga mig på Bröllopstorget för en enda fundering, jag har inga behov av att älta klänning, bantning, ringar och inbjudningskort med en hög bridezillas

Behöver bara hjälp med detta dilemmat

Vi ska gifta oss utomhus i närheten av bröllopsmiddagslokalen om det har betydelse. 

• Svar på tråden Vigselförrättare i Göteborg?
  • slemtorsk i din bralla

Ett tips är att googla på dem och kolla vad de har för yrke, partitillhörighet osv och sen välja utifrån det som känns närmast er.

Sen kan ni inte heller ta för givet att de kan/vill ställa upp just den dagen just där ni VILL gifta er så ni kanske måste ringa flera.

Det är ju gratis men de har rätt att ta ut reseersättning, tänk på det ifall ni vill ta det billigt och välj någon som bor nära stället ni ska vigas på

• Anonym (bride2be)

Jodå - jag har googlat deras namn, och det är ju inte så att jag tar en vänsterpartist direkt

Vi gifter oss i Göteborg och antar att de flesta bor i eller nära i Göteborg som är listade på kommunens hemsida. Det är bara så jäkla svårt, ska man liksom ringa och säga "kan vi få träffa dig och se om du verkar trevlig och personkemin stämmer". Det verkar ju helt flängt  

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (bride2be) skrev 2011-11-10 15:29:12 följande:
    Jodå - jag har googlat deras namn, och det är ju inte så att jag tar en vänsterpartist direkt

Vi gifter oss i Göteborg och antar att de flesta bor i eller nära i Göteborg som är listade på kommunens hemsida. Det är bara så jäkla svårt, ska man liksom ringa och säga "kan vi få träffa dig och se om du verkar trevlig och personkemin stämmer". Det verkar ju helt flängt  
    Det tycker jag inte alls... vi planerar bröllop också just nu, borgerligt.. men vi bor inte i göteborg utan några mil därifrån..vi ringde och mailade faktiskt runt till flera stycken runt om dels vår kommun men även kranskommunerna eftersom vi eg bor i stort sätt på gränsen till tre kommuner. Sen har vi ett lite udda datum och det var eg bara 2 som var villiga att ställa upp och den ena klickade det med via telefonen, hon sa själv att om vi ville träffa henne kunde vi komma förbi hennes jobb eftersom det är viktigt för henne också att hon är rätt för oss..

Problemet är ju att alla, eller iaf de flesta som inte är pensionärer har ju jobb också och att hålla på o träffa folk hinner de kanske inte så där hipp som happ, men ring och prata med dem.

Tänk på att Göteborg är STORT så ja alla bor där eller är vekrsamma inom kommunen på något vis (de flesta är ju vigselförrätare på uppdrag av sitt parti men det finns ju även tex sjökaptener som är det)
    Har du kollat med länsstyrelsen om de har samma lista som den på kommunens hemsida? Länsstyrelsen har ibland fler på sina listor eftersom de även har de som ansökt "privat" att bli förrättare (alltså som inte är politiskt utsedda)
  • Anonym (bride2be)

Ah! Länsstyrelsen! Smart Kollade bara på Göteborgs stads hemsida och där är ju mycket riktigt bara politiker.

Tack söta för tipsen, it´s a jungle out there  

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (bride2be) skrev 2011-11-10 15:36:58 följande:
    Ah! Länsstyrelsen! Smart Kollade bara på Göteborgs stads hemsida och där är ju mycket riktigt bara politiker.

Tack söta för tipsen, it´s a jungle out there  
    akta dig för vissa namn av politikerna bara.... känner en del eftersom jag hade min praktik på kommunhuset förra terminen och det finns riktigt sliskiga typer ...brrrrr
  • Lena

Vi hade Clas Olsson för 4.5år sen. Är han fortfarande vigselförrättare kan jag rekomendera honom.

• Anonym (bride2be)
    Lena skrev 2011-11-10 15:51:12 följande:
    Vi hade Clas Olsson för 4.5år sen. Är han fortfarande vigselförrättare kan jag rekomendera honom.
    Googlar!
  • Anonym (bride2be)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-10 15:44:33 följande:
    akta dig för vissa namn av politikerna bara.... känner en del eftersom jag hade min praktik på kommunhuset förra terminen och det finns riktigt sliskiga typer ...brrrrr
    hoppla. Partitillhörighet? Manliga eller kvinnliga sliskon?
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (bride2be) skrev 2011-11-10 16:00:11 följande:
    hoppla. Partitillhörighet? Manliga eller kvinnliga sliskon?
    de flesta sliskon i göteborg är sossar.... finns en kvinnlig som finns med på kommens hemsida som jag skulle springa långt i från men det är ju bara för att jag ogillar hennes stil och hennes attityd, är oerhört nonchalant på möten och sånt o då satt jag ändå med på just sossarnas morgonmöte (utan att vara sosse, hamnade som sagt där på praktik)
  • Anonym (bride2be)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-10 16:15:48 följande:
    de flesta sliskon i göteborg är sossar.... finns en kvinnlig som finns med på kommens hemsida som jag skulle springa långt i från men det är ju bara för att jag ogillar hennes stil och hennes attityd, är oerhört nonchalant på möten och sånt o då satt jag ändå med på just sossarnas morgonmöte (utan att vara sosse, hamnade som sagt där på praktik)
    Nåja, nån i vänsterblocket öht är inte aktuell. Tycker att denna damen ser sympatisk ut: http://mimmivontroil.se/
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (bride2be) skrev 2011-11-10 16:18:12 följande:
    Nåja, nån i vänsterblocket öht är inte aktuell. Tycker att denna damen ser sympatisk ut: mimmivontroil.se/
    ja hon är rätt okej.. annars kan jag rekomendera Helen odenljung.. mycket trevlig och sympatisk kvinna
  • Anonym (bride2be)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-10 16:20:12 följande:
    ja hon är rätt okej.. annars kan jag rekomendera Helen odenljung.. mycket trevlig och sympatisk kvinna
    ja, hon verkar också vettig
  • Anonym (sus)

David Lega står ju med på listan...skön snubbe!

• Anonym (bride2be)
    Anonym (sus) skrev 2011-11-10 16:27:19 följande:
    David Lega står ju med på listan...skön snubbe!
    KD går fetbort, tyvärr.
  • Anonym (sus)
    Anonym (bride2be) skrev 2011-11-10 16:28:32 följande:
    KD går fetbort, tyvärr.
    Moderat är rätt väg att gå men för Lega kan jag göra undantag
  • Anonym (bride2be)
    Anonym (sus) skrev 2011-11-10 16:33:01 följande:
    Moderat är rätt väg att gå men för Lega kan jag göra undantag
    hm.. han får svårt med rullstolen på stället vi ska vara... och nä, KD har för muggiga åsikter. Det GÅR bara inte.
  • slemtorsk i din bralla

David Lega mailade vi om att ev viga oss trots att vi bor i en annan kommun, men eftersom även min blivande sitter i rullstol och är ett litet fan av Lega (tänkte tex köpa vigselkostymen från Legas klädföretag som gör kläder åt rullstolsburna).....men han svarade inte ens på vårat mail...är över 5 månader sen jag mailade...dåligt tycker jag

Svar på tråden Vigselförrättare i Göteborg?