Anonym (bride2be) skrev 2011-11-10 15:29:12 följande:
Jodå - jag har googlat deras namn, och det är ju inte så att jag tar en vänsterpartist direkt
Vi gifter oss i Göteborg och antar att de flesta bor i eller nära i Göteborg som är listade på kommunens hemsida. Det är bara så jäkla svårt, ska man liksom ringa och säga "kan vi få träffa dig och se om du verkar trevlig och personkemin stämmer". Det verkar ju helt flängt
Det tycker jag inte alls... vi planerar bröllop också just nu, borgerligt.. men vi bor inte i göteborg utan några mil därifrån..vi ringde och mailade faktiskt runt till flera stycken runt om dels vår kommun men även kranskommunerna eftersom vi eg bor i stort sätt på gränsen till tre kommuner. Sen har vi ett lite udda datum och det var eg bara 2 som var villiga att ställa upp och den ena klickade det med via telefonen, hon sa själv att om vi ville träffa henne kunde vi komma förbi hennes jobb eftersom det är viktigt för henne också att hon är rätt för oss..
Problemet är ju att alla, eller iaf de flesta som inte är pensionärer har ju jobb också och att hålla på o träffa folk hinner de kanske inte så där hipp som happ, men ring och prata med dem.
Tänk på att Göteborg är STORT så ja alla bor där eller är vekrsamma inom kommunen på något vis (de flesta är ju vigselförrätare på uppdrag av sitt parti men det finns ju även tex sjökaptener som är det)
Har du kollat med länsstyrelsen om de har samma lista som den på kommunens hemsida? Länsstyrelsen har ibland fler på sina listor eftersom de även har de som ansökt "privat" att bli förrättare (alltså som inte är politiskt utsedda)