• Hannish

Hur skrämma bort bajsande fåglar från balkongen??

Varje höst, när vi slutar ha balkongdörren öppen så mycket, kommer fåglarna på att balkongen är deras toalett. Tror mest det är skator, så stora fåglar som bajsar mycket. Vidrigt äckligt, går inte att gå ut på balkongen eller ha dörren öppen alls, känns som om det kommer in massa luftburet blää från allt bajs. En av högarna ligger precis vid dörren. En ligger på räcket. Vi har en markis som de gillar att sitta på, fåglarna får ju lite tak...

Har hängt upp diverse blänkande saker: CD-skivor, prismor, sånt där glansigt presentsnöre runt allt. Men fåglarna blir inte alls skrämda av det, de tycker nog snarare att jag är snäll som gör fint på deras toa...Obestämd

På sommaren är det inget problem, men då står ju dörren öppen från och till under dagarna, så då skrämmer vi väl själva bort dem, men på vintern är det ju för kallt för att ha öppet. Och när de väl börjat bajsa vill jag inte öppna alls. Förräns det blir vår och jag tar på skyddsmundering och sanerar balkongen. Får köpa ny balkongmatta varje år...

Så, snälla önskar tips på hur man blir av med detta blääiga problem. Vad gillar skator inte?

• Svar på tråden Hur skrämma bort bajsande fåglar från balkongen??
  • Molly85

Köp en uggla?
    seasea.se/D%C3%A4cksutrustning/Kapellutrustning/M%C3%85SSKR%C3%84MMA_UGGLAN_HO-HO
    Den laddas med solceller och hoar så fort något kommer i närheten, den lyser även med ögonen på natten!
    Mina föräldrar har en sådan mot sjöfåglar, kanske funkar för dig med?

Svar på tråden Hur skrämma bort bajsande fåglar från balkongen??