Fick tid i dag för samtal ang snitt Ni som varit på samtal??
ni som har varit på snitt samtal hur går det till?? vet att jag skall prata med en bm är det hon som bedömer?
Har ett akut snitt sedan tidigare
ni som har varit på snitt samtal hur går det till?? vet att jag skall prata med en bm är det hon som bedömer?
Har ett akut snitt sedan tidigare
Med bm blir det bara samtal. Jag fick först prata med en bm och sedan bokade hon en tid till läkaren. Det är bara läkaren som beslutar om snitt.
Man sitter ned och får berätta om sin rädsla/tidigare upplevelse/tankar
Med andra fick jag TUL v 41 och undersökning direk av en överläkare som sen samma dag bedömde att han skulle ut 2 dagar efter alltså v 41+2
Med tredje hade jag TUL v 35+5 och fick direk prata med överläkaren och vi kom fram till att 8 dagar efter skulle sonen komma ut v 37+5
Jag fick fört prata med en Aurora BM, hon skickade mig till en kurator som i sin tur skickade mig till en läkare som tog beslutet.
När jag var på inskrivningen sa min bm att hon skulle skicka en remiss till aurora och att de skulle ta kontakt med mig. Hon sa att det skulle ta ett tag för att jag är så tidigt gången och att jag säääkert skulle mogna med graviditeten och inte alls vara lika rädd så därför pratar dom inte med mig än på aurora sa hon.
Nu är jag lite orolig för NÄR de kontaktar än?! Går in i v 13 i morgon.