Femcap och contragel grön
Är sedan en månad tillbaka en mycket nöjd ägare till ett femcap pessar. Hade ätit p-piller under många år och det sista året mådde jag bara sämre och sämre. Har sedan jag slutade med pillren varit ett pms-monster utan dess like men börjar nu må bättre.
Vill verkligen rekommendera femcap till er som vill prova på ett hormonfritt preventivmedel eller er som vill sluta med p-piller för att få igång kroppen inför att skaffa barn men inte riktigt är redo att bli gravida ännu. Hon som har hand om den svenska hemsidan där du kan beställa det är dessutom supertrevlig och hjälpsam.
Har några frågor till er andra som använder detta pessar.
Hur mycket contragel tar ni på och vart sätter ni den? Tycker det står lite olika i instruktionen på hemsidan och den man får med pessaret.
Hur länge räcker en tub med contragel för er?
Har alltid vetat att jag har mycket flytningar men nu sen jag fick pessaret har jag insett hur mycket. Det står att man kan ha det inne i 48 timmar men så länge vågar jag inte ha det för då skulle det bli helt fullt och då har jag fått för mig att det inte sitter som det ska. Någon som vet något om detta?