Får jag inte ha mitt barn på fritids när jag är sjukskriven?
Är just nu sjukskriven och tänkte ha mitt barn på fritids imorgon mellan kl.8-12.30 men blev nekad eftersom hon menade att jag är sjukskriven. Har inte jag rätt att ha mitt barn där??
Är just nu sjukskriven och tänkte ha mitt barn på fritids imorgon mellan kl.8-12.30 men blev nekad eftersom hon menade att jag är sjukskriven. Har inte jag rätt att ha mitt barn där??
I normalfallet får man väl ha det. Sjukskriven är man ju för att man inte klara sitt jobb och då klarar man ju i normalfallet inte klara av att ta hand om sitt barn de timmarna heller. Men det beror nog lite på diagnos och längden på sskr.
Du borde få ha ditt barn på förskolan. Om det är det du menar med fritids? Ring kommunen.
Jag är bara sjukskriven i en vecka för nästan utbrändhet...hon går i förskoleklass men har ingen på fredagarna..
Klart du får lämna henne på förskolan. Ring kommunen, återigen. Utbildningskontoret.
Men visst har du rätt att ha ditt barn på fritids om du är sjukskriven. Är du det på heltid har du rätt att få heltid. Så är det iallafall på förskola där jag jobbar och samma regler borde ju gälla på fritids.
Du behöver inte ringa någonstans. Du är sjukskriven från ditt arbete pga att du är sjuk, det ska inte påverka tiden dina barn är på förskola/skola/fritids. Den tiden du är sjukskriven ska du ju ha tid för att bli frisk och återhämta dig. Men säg till personalen att du är hemma pga sjukskrivning så de vet vart de ska ringa om ditt barn blir sjukt någon dag så de inte ringer ditt jobb.
Ja du har rätt till plats. Men ett så stort barn borde du ju kunna ha hemma på fredagar tycker jag om du får "avlastning" de andra dagarna
Självklart ska du få ha ditt barn på fritids när du är sjukskriven.
Klart du får! Tänk att det alltid finns personal o folk här som ska värdera alla frågor. Spelar absolut ingen roll hur gammal ditt barn är:) du får oxå ha syskon på fritids om du är hemma o föräldrarledig
Här är fulltid på fritids för arbetslösa och föräldralediga. Vet många kommuner som har så.
Men sjukskriven från arbete och föräldraledig från arbetet för att sköta barn är ju två vitt skilda saker.
Är man sjukskriven ska man tillfriskna och rehabiliteras tillbaka till arbetet. Då ska man inte hindras av att man har barnen hemma utan de ska följa samma rutiner som när föräldern arbetade.