• Lilaa

Nån som varit i Tomteland i Mora?

funderar på att åka dit men är det kul där? Mina barn är 8 och 3 år. Räcker 1 och en halv dag där? Tips på boende som ligger nära parken? Jag har ingen bil.

• Svar på tråden Nån som varit i Tomteland i Mora?
  • ELHU

Oxå nyfiken.. Men har så jägarns långt o åka..

• Tant Groda

Jag var där en gång som liten och en gång som vuxen. Minns att jag tyckte det var jätteroligt när jag var liten. Nu som vuxen tyckte jag det var lite värdelöst, men hade varit en annan sak om man haft barn. 1 dag räcker gott och väl. Finns stugbyare vid Gesunda som det ligger vid

• anezka

Var där 2 dagar förra året med min familj sjukt tråkigt tycker jag och barnen det var där, boende finns det stugor att hyra sen ett hotell i närheten gå in på deras hemsida så har jag för mej att boendena finns där

Älskar mina 4 barn över allt annat och hoppas på en liten till.
  • Lilaa
    anezka skrev 2011-11-11 07:38:57 följande:
    Var där 2 dagar förra året med min familj sjukt tråkigt tycker jag och barnen det var där, boende finns det stugor att hyra sen ett hotell i närheten gå in på deras hemsida så har jag för mej att boendena finns där
    varför var det tråkigt?
  • LinnV

Min dotter var där en gång som 3-åring och en gång som 5-åring. Hon älskade de båda gångerna! Däremot ser programmet lika ut varje dag så en dag räcker, annars blir det bara upprepning. Jag skulle verkligen rekommendera det. Tom jag tyckte det var mysigt att gå runt där!

Boende har jag inget svar på men finns info på deras hemsida: http://www.tomteland.se/ 

• mia maria

Gesundabergets skidanläggning har boende alldeles intill Tomteland. Kommer inte riktigt ihåg vad det heter exakt, men prova att googla på Gesundaberget.

Vi har varit på Tomteland två ggr då äldsta sonen var 3 resp. 4 år, o han tyckte att det var jätteroligt, o även jag som vuxen tycker att det är otroligt mysigt!

Dock är det inte så jättestort, så en dag räcker gott o väl tycker jag.

Svar på tråden Nån som varit i Tomteland i Mora?