• Maverich

Kan man sminka över en tatuering helt?

Någon som har gjort det och vet vad som funkar, om det funkar alls? Teatersmink?

Ska på en tillställning och vill inte visa min tatuering som annars syns väl i klänningen jag ska ha.
    (Sa**n vad jag ångar den! )

• Svar på tråden Kan man sminka över en tatuering helt?
  • DeZire

Det ska finnas någon paintbrusch metod för att sminka över tattueringar, mer än så vet jag tyvärr inte men det är detsamma som används inom filmindustrin

• sheeba

Det ska finnas något men jag vet inte vad det heter, kan du inte höra på en tauerarstudie de borde väl veta?

• Maverich

Ok, är det något slags teatersmink kanske? Var i hela värlen hittar man sånt?

• sheeba

Vet inte om buttrick har, de brukar ju ha det mesta.
    var bor du?
    Annars så kanske man kan beställa från nätet?

• sheeba

www.mapont.se/shop/

Hittade en sida vet inte om det hjälper så mycket, men sök på google där kom upp massor.

jag sökte på teatersmink.

• Maverich

sheeba, tack så mycket! Bor i Sthlm så sånt borde isf finnas här.

• CeciliaBa

OJojoj...jag har letat efter detta också! Prövade Joe Blasco och det fungerade bra...tyvärr minns jag ej vad produken heter...tappade bort den en semester. Sedan använde jag en kräm från USA...kan inte minnas vad den hette men bra blev det! Inte mycket till hjälp jag vet. Nej, laser verkar fungera bäst!! Synd bara att det är så j-a dyrt!! Gått tre gånger nu och har minst lika många kvar...suck...varför tatuerade man sig...fasen vad jag ångrar detta!! Lycka till!!

• Maverich

Tack! Vad kostar det med laser egentligen?

• CeciliaBa

Jag har en gammal ful tribelcirkel på armen, den kostar mig 1200:- per session. Startavgiften är 1000:-, sedan 1:- per laserpunkt. Men detta stället är nog bland de billigare, det kan kosta betydligt mer. Tyvärr var jag in tatuerartagen i ungdomen...jag har 4 st varav 3 som jag vill bli av med helt säkert. Det blir pengar i längden. Ju mer man orkar ta per gång desto billigare. Ont gör det...men man kan lägga Emlakräm innan. Suck...jag är så trött på tatueringar...det finns inget snyggt med det...bara töntigt fult...grrr...märks det att jag ångrar mig...haha! En naken välskött hud är såååå mycket läckrare.

• Maverich

Ok, tack!
    Ångrar det också, djupt! Många plagg som jag har valt bort att köpa p.g.a att de inte döljer tatueringen. F*n!

• CeciliaBa

Samma här...mina svärföräldrar vet inte om att jag har dessa tatueringar...varje gång de kommer får jag dölja dem...jobbigt mitt i sommaren! Men de är av den gamla stammen och jag känner att jag kan helt enkelt inte visa dom. Jag vet att de ogillar min sambos tatuering och han döljer den jämt.

Svar på tråden Kan man sminka över en tatuering helt?