• Mollis

Hur gör man med mat på planet till en 8-månaders?

Vi ska åka till Teneriffa med vår 8-månaders dotter. Har inte flugit med henne tidigare och har dessutom själv väldigt liten erfarenhet av charter.
    Hur gör man med maten? Tar man med en burk mat och ber personalen värma den? Och om man vill ha välling, gör de iordning varmvatten då?

När jag rest reguljärt brukar det finnas varsin filt på planet, är det så även på charter?

Andra tips att tänka på?

• Svar på tråden Hur gör man med mat på planet till en 8-månaders?
  • ingensignatur

jag gjorde bara välling på planet o hade med mig "kall" burkmat - typ puree o sånt, annars kan de säkert värma på något sätt.. Jag bad iaf om vatten till välling o de böandade kallt o varmt så de blev lagom - den jag lyckades träffa på kanske var ett proffs, men allt fungerade över förväntan på planet! :)

• sahara sahara

Vi hade välling, färdigblandad i tetra, en burk som kunde ätas kall, en fruktsmoothie från Ella's kitchen och så lite majskrokar och smörgåsrån. Och vatten. Det funkade bra, men hon åt inte så mycket på planet alls.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Lisa RMB

Man tar med egen barnmat, för välling kan du fylla en flaska med bara pulver, så fixar personalen vällingen.
    Här hittar du en komplett flyga med barn guide, som tar upp mat på planet, sova på planet och allt annat också från inför bokning tills du är framme på resmålet.

Svar på tråden Hur gör man med mat på planet till en 8-månaders?