Järnvägshotellet i Gävle är ett skämt!
Service känns som ett ledord för hotell, eller vad säger ni?
Har ni fler tips så kan Järnvägshotellet i Gävle behöva dom!
Allt detta låter som ett dåligt skämt, men allt är 110% sant och man blir förvånad över hur folk tänker.
Ska fatta mig kort..
I augusti bokade jag 2 rum på hotellet, var ute i god tid, första helgen i november skulle vi dit.
Jag bokade via Booking.com.
Då jag fick erbjudande av en vän, veckan efter jag bokat, att bo på ett annat hotell i Gävle, ett riktigt fint sådant för ett grymt pris, så va inte valet så svårt! Järnvägshotellet är ju inte direkt det finaste hotellvärlden kan erbjuda.
Jag ringde då, i augusti, till Järnvägshotellet och bokade av de två rummen jag bokade veckan (ca) innan. Pratade med en tjej som bokade av de båda rummen.
Inget mer med de.
Månaderna gick och november kom...
I söndags ser jag att jag har 3 missade samtal och ett sms från receptionen från kvällen innan där en tjej skriver att hon lägger våra nycklar på sängarna. (???)
Svarar på smset och tackar för engagemanget men att det blivit missförstånd, då jag avbokat rummen 3 månader tidigare.
I måndags, kollade jag kontot och ser att JÄRNVÄGSHOTELLET har dragit 1240 kr från mitt konto.
Ringer då upp och förklarar missförståndet och de ber att få återkomma. Jag säger att de behöver inte återkomma, ni kan bara sätta tillbaka mina pengar.
Dagen efter ringer en annan tjej upp, det är den mest otrevliga, osympatiska och oproffsigaste receptionist jag varit med om. Hon säger att jag inte bokat av på rätt sätt så därför blir jag debiterad. (Har man bokat via Booking.com ska man tydigen boka av via dom, eller om hotellet kontaktar dom)
Då dom inte sa något om det när jag ringde utan sa att de bokade av rummen så trodde jag naturligtvis på det och började inte läsa några bokningsregler.
Jag förklarade det för receptionisten som svarade gång på gång att jag inte bokat av på rätt sätt så därför får dom ta betalt. Jag förklarar igen och igen att det måste blivit fel, jag HAR bokat av och ingen sa något om Booking.com. Hon skrattar (SKRATTAR!) åt mig och avslutar med att slänga på luren i örat.
Allvarligt!? Arbetar inom service och gör så?
Jag ringer upp direkt och är gråtfärdig över bemötandet. Jag ber att få prata med boknigsansvarig eller ägaren, "det är jag" säger hon och skrattar. Jag frågar om hon är på riktigt, eller driver med mig?
Hon står kvar vid att det är jag som bokat av på fel sätt.
Jag ringer då till Booking.com som beklagar (och är trevliga) men att det är upp till hotellen själva att välja om de vill ta betalt av gästen eller inte.
Senare samma dag mailar jag järnvägshotellet och frågar om de fortfarande står för det dom sa? Och skriver att de är skyldiga att berätta för gästen som ringer att man måste avboka till Booking.com också, om inte hotellet själva kontaktar dom, vilket också såklart går bra.
De svarar dagen efter att eftersom jag inte ringt överhuvudtaget så kan de inte hjälpa mig.
?????
De ändrar sig från att anklaga mig att inte boka av på rätt sätt, till att inte bokat av alls.
Vet inte vad jag ska säga.. om man ska skratta eller gråta. De påstår att jag ljuger och tar 1240:- av mig och hånskrattar och lägger på luren. Känns som ett skämt..
Jag förstår att de måste betala en del per bokning till Booking.com som "tack för bokningen" men knappast allt, så det svider för mig att hotellet ska tjäna pengar på att ljuga och utnyttja Booking.coms system.
1240:- märks för mig. :(
Ville mest varna andra att inte boka hos det idiotiska familjehotellet. Helt sjukt hur de behandlar gäster!