villis skrev 2011-11-12 22:49:25 följande:
han fick det troligtvis av sin gamla sadel, trots att den också var utprovad :( han har fått kortison sprutor mm och är inte öm, men nu följer ju en lång tid med att hålla det rent och undan tryck, ska sy en renskinns padd när vi åker till fjälls o får tillgång till alla skinnen då det verkar vara bäst :)
men man borde ju isf bara kunna rida med fårskinnspadden under sadeln? alltså helt utesluta schabraket? det känns på nåt sätt onödigt att lägga över tusen spänn på en fårskinns vojlock om jag lika gärna kan rida med fårskinnspadden :) är väl bara att det inte blir nåt tryck då men de borde ju tekniskt sett inte bli de, (hoppas jag) ;)
fårskinnsschabraken har också fårskinn under anläggningsytan, de säger att de ska vara samma som en padd fast det är insytt i ett schabrak, ser ju iaf bättre ut än vojlock :)
Ja sadelprovare är inte alltid att lita på faktiskt!
Ok har inte använt renskinn men de ska ju vara bra då deras hår är luftfyllda för att isolera men under sadeln verkar tryckavlastande istället. Ja men med bara fårskinnspadden var det jag menade, om det inte framgick! ;) Ifall du bor nära ullared eller känner någon som ska dit så har de för bara 3-400:- där, mkt billigare än i övriga ridsportsaffärer.