• Emelianfian

Charlie?

Jag och min sambo har haft jättesvårt att komma på namn till vår lille gosse i magen. Men igår så hade han kommit på ett förslag Charlie jag har inte tänkt på det innan min sambo tycker det passar jättebra med ungarnas namn Nellie och Felix. Lillen kommer kanske redan om en vecka... Är det ett vanligt namn? Någon som vet vad namnet betyder? Vad tycker ni om namnet?

♥ Flicka 7 dec 2007 - Pojke 29 jan 2009 - Väntar pojke BF 2 dec 2011♥
  • Svar på tråden Charlie?
  • JoSoo90

Jag tycker de e jätte fint :) Vår son föddes i tisdags och ska heta Charlie :) Men vet ej va namnet betyder.

• eliten

Charlie var väl det namn dom ökade mest förra året så det är ju vanligt. Både på tjejer och killar.

• Twinpeak2012

Från SCB:s hemsida:

Det finns 220 kvinnor som har förnamnet Charlie. Av dessa har 130 namnet Charlie som tilltalsnamn. Det finns 4498 män som har förnamnet Charlie. Av dessa har 3491 namnet Charlie som tilltalsnamn.
    Väntar tvillingar BF:21/2-2012
  • nathali3

Jätte fint namn! Har det som namnförslag till bebisen i magen, om det visar sig vara en flicka :)

• nelli08

Jag tycker Charlie e jätte fint ! Hade det på listan, men blev en Nelli denna gången :)

• Vulpecula

Vanligt, lite tråkigt, men helt okej. Angående betydelsen: Charlie är ett smeknamn för Charles, som är en form av Karl, som är identiskt med ordet "karl" som ursprungligen betydde "fri man".

• Silee

Jag tycker också att Charlie är jätte fint, men tycker att det låter mer som ett tjejnamn Rynkar på näsan

I väntan på mini-ENGLAND BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • fluu

Inte i min smak.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Wielkip

Min bebis i magen ska heta Charlie, dock är det en tjej. Gillar namnet mer på tjejer än killar...det är nån viss känsla med kille och Charlie som jag inte gillar..

Svar på tråden Charlie?