• ankiplanki

Ungefär hur lång tid tar de att klippa sig hos en frisör?

Ett ganska långt hår som ska bara ska kappas av en bit och ev. klippas i nån enkel frisyr?
    De va så längesen jag va hos nån riktig frisör så jag kommer inte ihåg.

Vet att de e en ganska dum fråga. Men undrar man så undrar man ju...

• Svar på tråden Ungefär hur lång tid tar de att klippa sig hos en frisör?
  • Lucifer

60 till 90 minuter kanske.

• anna83

Hej ankiplanki!

Det är så himla olika...allt beror på hur frisören är.
    Min frisör som jag har nu som jag är otroligt nöjd med( jag är väldigt kräsen&nervös ang mitt hår och inte vem som helst får röra det osv.) Det tar honom ungefär 15-20 minuter att klippa mitt hår och då har han pratat bort istortsett hälften av den tiden..=)
    Hoppas du hittar en frisör du blir nöjd med.
    God fortsättning.

• Frågis

När jag klipper mig hos frisör så tar det ungefär 30-40 minuter.

• Linda1976

Ca 45 minuter skulle jag säga + föning och lite tillpiffning... Dryga timmen totalt!

• astri

Jag var till frissan första gången på 10 år, hon tog ca 25 cm, klippte upp det, fixade lugg, pratade....
    Tog 25 minuter. snabbt och jag fick en enkel frisyr att fixa till.

• ankiplanki

Oj, vilken skillnad de va på svaren.
    60 - 90 minuter tyckte jag nästan lät lite väl mycke.

Tack för svaren iaf!

God fortdättning på dig me anna83!

• halstabletten

Ska du tex skaffa barnvakt/ta ledigt från jobbet skulle jag nog avsätta 90 minuter just för att man ibland kan få vänta några minuter, sen så ska håret tvättas, klippas och fixas och fönas en massa innan man är klar.

• djmugg

Hos "min" frisör så tar det ca 25-30 min också.

• Jessica24

För mig tar det ca 60 minuter att bli klippt.

/Jessica24

• tahira

Jag skulle också säga 90 minuter, inkl. tvättning och föning osv. eller mer nu när jag tänker efter, men då brukar jag nog klippa lite mer "komplicerade" frisyrer, då kan det ta upp till 2 1/2 timme Men om du bara ska klippa nåt enkelt så kanske en timme typ.. Man brukar ju få vänta ett tag på de flesta salonger också (på grund av kunder som mig? )

• djmugg

Tahira - Jisses, 2½ timme, vad tar ni för pris för det?

• tahira

jag menar "bli klippt" i lite mer komplicerade frisyrer. Jag brukar betala mellan 700- 1100 kanske för en klippning...

• Vickyb

Ja du.. är det bara en klippninga av toppar och kanske ev uppklippning så tar väl det ca 20 - 30 min kan jag tänka mig. Var ett par månadersen jag klippte mig så jag kommer inte rikitgt ihåg.

• cazzi

jag är frisör och en klippning med styling ta ca 45 min på vår salong klipp+ färg 2 timmar ha det!

Svar på tråden Ungefär hur lång tid tar de att klippa sig hos en frisör?