Sjukersättning och CSN
Om man får sjukersättning på halvtid, avskrivs halva lånet från CSN automatiskt då eller får man söka? Någon som sökt och fått i så fall?
/ TS
Om man får sjukersättning på halvtid, avskrivs halva lånet från CSN automatiskt då eller får man söka? Någon som sökt och fått i så fall?
/ TS
Va? Vad då avskrivs?
Varför skulle dina skulder avskrivas automatiskt?
Va?! Kan man få det avskrivet? Det hade jag ingen aning om, jag har sjukersättning 100% och jag har inte ens hört talas om att man kan få det! Däremot har jag fått beviljat en sänkning av summan jag betalar per månad, det ansökte jag om när jag fortfarande bara var sjukskriven så det är ju väldigt skönt. Att det skulle avskrivas helt har jag aldrig hört om tidigare..
Nej du kan inte få det avskrivet men däremot en minskad månadskostnad att betala
Oh! Vore ju kanon om man fick hälften avskrivet! Fast jag tvivlar på att det går till så... har hittills inte hört talas om det iaf. Skulle söka själv om jag trodde man kunde få det avskrivet! Däremot vet jag att man kan ansöka om att få betala en lägre summa än man gör, men då försvinner ju lånet inte lika fort heller...
Försäkringskassan måste se dig som helt oförmögen att studera, och det är en karens på 30 dagar innan man automatiskt får de avskrivna. Försäkringskassan meddelar CSN att du inte kan studera och så ska det ske automatiskt...