• Anonym (Jobbsökande)

Hjälp mig komma på 7-16 jobb!

Som det står i rubriken, vad kan man söka för arbeten där arbetstiderna är 7-16?

• Svar på tråden Hjälp mig komma på 7-16 jobb!
  • Anonym (Hoho)

Har du någon utbildning?
    Syftar  du på jobb som du kan söka oavsett utbildning och kompetens?
    Menar du jobb som du kan tänkas utbilda dej till som har dom arbetstiderna?

• Cia o krabaten

De flesta hantverkare/"blåbyxor" har dessa tider.

• Leoella

De allra flesta kontorsjobb är ju 8-17 och de flesta moderna företag har flexmöjligheter så att du kan reglera tiderna själv mellan typ 06 och 19 på dagen i alla fall.

• Anonym (Jobbsökande)
    Anonym (Hoho) skrev 2011-11-11 15:51:47 följande:

Har du någon utbildning?
    Syftar  du på jobb som du kan söka oavsett utbildning och kompetens?
    Menar du jobb som du kan tänkas utbilda dej till som har dom arbetstiderna?

Har bara gymnasieutbildning som barnskötare.
    Men arbeten som inte kräver utbildning eller som man kan utbilda sig till. 
  • Anonym (Jobbsökande)
    Leoella skrev 2011-11-11 15:54:25 följande:
    De allra flesta kontorsjobb är ju 8-17 och de flesta moderna företag har flexmöjligheter så att du kan reglera tiderna själv mellan typ 06 och 19 på dagen i alla fall.
    Har du några exempel på vad det är för arbeten? :)
  • Nyfiken gul

Alla jobb som inte innebär skiftgång är ju såna jobb....

jag jobbar deltid mellan 8 och 15 på en ridskola.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Stålmamma

Varför inte jobba som barnskötare så jobbar tu ju som längst till 18 och tidigast 6

• Anonym (Jobbsökande)
    Stålmamma skrev 2011-11-11 16:23:51 följande:
    Varför inte jobba som barnskötare så jobbar tu ju som längst till 18 och tidigast 6
    Sambon jobbar skift så vill helst ha ett 7-16 eftersom att förskolorna inte öppnar förrän 6,15 här.
    Har en liten så vill att hon ska slippa gå på nattis också. 
  • Anonym (städerskan)

Hur viktigt är det att du ska börja just klockan sju och ha en timmes lunch? Går det lika bra med t.ex. 9-17:30?

Städjobb är oftast dagtid nu för tiden, men det kan vara svårt att få en heltidstjänst. En bekant jobbar på lagret i en elektronikbutik. Det är dagtid på vardagar även om butiken har längre öppettider. Vet även folk som jobbar på ett lite större lager och som enbart jobbar dagtid.

• Anonym

personlig assistent till ett barn i skolan kanske

• Anonym (Jobbsökande)
    Anonym (städerskan) skrev 2011-11-11 16:47:55 följande:
    Hur viktigt är det att du ska börja just klockan sju och ha en timmes lunch? Går det lika bra med t.ex. 9-17:30?

Städjobb är oftast dagtid nu för tiden, men det kan vara svårt att få en heltidstjänst. En bekant jobbar på lagret i en elektronikbutik. Det är dagtid på vardagar även om butiken har längre öppettider. Vet även folk som jobbar på ett lite större lager och som enbart jobbar dagtid.
    Jo självklart, så länge tiderna är mellan 6,15-18,15.
    Men jobbar som städerska nu och är sugen på ett jobb där arbetstiderna passa förskolans öppettider.
    Nu börjar jag kl 6 och fsk öppnar ju 6.15. Är också städerska.
  • Anonym (städerskan)
    Anonym (Jobbsökande) skrev 2011-11-11 16:55:35 följande:
    Jo självklart, så länge tiderna är mellan 6,15-18,15.
    Men jobbar som städerska nu och är sugen på ett jobb där arbetstiderna passa förskolans öppettider.
    Nu börjar jag kl 6 och fsk öppnar ju 6.15. Är också städerska.
    Har du provat att ligga på arbetsgivaren om att du gärna vill ha lite senare arbetstider? Min erfarenhet är att det kan löna sig att hålla ögon och öron öppna och t.ex. erbjuda sig att ta över jobbet från någon som slutar eller ta sig an en ny kund. Många gånger kan man helt enkelt byta kunder med en kollega som vill kunna sluta tidigare, är rädd för en hund hos sin nuvarande kund eller vill städa ett ställe med bättre bussförbinelser etc.
Svar på tråden Hjälp mig komma på 7-16 jobb!