Vilka boxvin är er favoriter ?
Hej alla glada vindrickare, som 3 barns pappa orkar man inte längre gå till systembolag så ofta, särskilt när man också bor en bit utanför stan som vi gör. Därför har lådvinet blivet en klassiker hos oss. Vill gärna ta emot tips på vad ni andra har för favoriter, men en kollega till mig bjöd in mig på en vinprovning av två nya viner från Somezin nu i måndags. Som jag och frugan druckit det röda av en massa gånger. Men nu hade det lanserat en vit chardonnay och en rosé. Båda va faktiskt riktigt goda, och jag tycker det är lite roligt med beställprodukter, då vi ändå inte är så ofta på bolaget är det inte svårt för vår familj att beställa ett gäng och sen prova och hitta sina egna favoriter. Ni beställer det på www.somezin.se/bb. Vi gjorde det i måndags efter vinprovningen och jag har precis efter lunch idag efter att ha handlat lite skaldjur och kött för helgen även hämtat ut det på miitt närmsta system. Vi körde på 2 boxar av det vita, sen blev det även en platta med ngt nytt tyskt ölmärke som jag inte kommer ihåg vad de hette med helt röda burkar, ska bli kul och testa av dessa med.
Men få höra om era favoriter, då i vår familj äslkar vi att laga mat och bjuda in granna roch andra vänner, så det går åt mycket vin och annan dryck.
Så shoot vi är öppna såklart även för tips av flaskor det enda är att vi tycker det är smidagre med boxar.
Ha en riktigt bra helg alla !