• virre80

Vilken konsol till 3- och 5-åring?

Tänkte att små killarna skulle få ett tv-spel i jul, vi har ett just nu ett gammalt hederligt x-box men det finns inte så många spel till den vad jag vet.  Jag funderade på ett WII eller är det något annat som är bättre. Vi vuxna kommer väl att spela med men det är till ungarna främst :)
    Tips mottages gärna :) 

• Svar på tråden Vilken konsol till 3- och 5-åring?
  • Thse
    Veritas18 skrev 2011-11-11 18:34:57 följande:
    Wii passar mest småbarn.
  • Tinnys

Vi har bara ett ps2 som 3 o 5 åringen älskar. Spelar mest lego starwars och lego batman, så ofta som de får spela

• Zileah

Wii är väl roligare iom att det finns trådlösa kontroller så det finns spel som man rör på sig med. Det kan ju vara bra om barnen inte har någon hobbyaktivitet :))) Baka in nytta med nöje :D
    playstation finns det bra spel till, en dyrare konsol om man nu vill ha ps3. Dock inbyggd bluray spelare om man vill kolla på barnfilmer i hög kvalité. Sen finns det trådlöst till ps3 också, men det är lite dyrare.

Jag skulle föredra wii. Det håller bra i längden med åren och när de kommer upp i åldern 8 eller liknande, kanske ett ps3 är funderbart :)

• Dr Mupp

Vi har Wii. Barnen är 8, 7 resp 4,5 år. 

Ett problem med Wii är att iaf 4,5-åringen har svårt att hålla koll på både Remote och Nunchuck samtidigt. Så Nunchuckarna åker på stryk när de faller i golvet. Att lillebror 1,5 drar i sladden mellan dem gör inte saken bättre. 

Vi satt länge och velade mellan Xbox360 och Wii. Nu i efterhand känner vi att vi nog ändå valde fel konsoll. Barnen spelar mest spel som LEGO och liknade och dessa finns till båda konsollerna. De kommer att få en Xbox 360 i julklapp.

Så jag tror på Xbox360 faktiskt. En kontroll att hålla reda på istället för två. De är trådlösa kontroller förövrigt. Stort utbud av spel. Både barnspel men också vuxenspel (utbudet av vuxenspel till Vii är uruselt och oftast trista pga hur man ska styra spelet).  

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Sodaspring

Mina barn har playstation 2 och 3. De spelar mest legospel.
    (De är 4 och nästan 6 år)  

ღAnthony jan 06ღKian nov 07ღ
  • Solar

Skulle säga att Wii passar bra. Finns många billiga spel till konsolen som säkert passar dina kids

• virre80

ursäkta en kanske dum fråga, men vilka handkontroller behövs "mest" till wii? Tänkte barnspel,  själv lekte man med en amiga eller sega för typ 100 år sen ;)

• batarang
    Zileah skrev 2011-11-11 19:26:53 följande:
    Wii är väl roligare iom att det finns trådlösa kontroller så det finns spel som man rör på sig med. Det kan ju vara bra om barnen inte har någon hobbyaktivitet :))) Baka in nytta med nöje :D
    playstation finns det bra spel till, en dyrare konsol om man nu vill ha ps3. Dock inbyggd bluray spelare om man vill kolla på barnfilmer i hög kvalité. Sen finns det trådlöst till ps3 också, men det är lite dyrare.

Jag skulle föredra wii. Det håller bra i längden med åren och när de kommer upp i åldern 8 eller liknande, kanske ett ps3 är funderbart :)

Vad menar du med "trådlöst till ps3"?

PS3 har "Playstation move" som ungefär är en förbättring på Nintendo Wii's kontroller. 360 har kinect.

Sen är ett spel barnen antagligen kommer gilla om det skaffas en PS3, är LittleBigPlanet 2.

Men sen kanske man ska köpa en Nintendo Wii ändå, finns många alternativ. :P

• KIllenMedKoll

Du borde köpa WeeD Till dina småbarn hört att den är bäst

• Lenora

Jag kan bara stämma in, min tre-åring kan inte köra några xbox eller PS3-spel alls men det finns flera Wii-spel som fungerar och det finns spel för alla åldrar till den konsollen, men vi vuxna spelar nästan aldrig på den då inga barn är med.

Annars är en Android-tablet eller en Nintendo DS alternativ. 

Å andra sidan kan det mycket väl hända att fler bra spel kommer ut till xbox kinect som små barn kan spela. Dessutom tror jag (hoppas) att det kommer att vara stor skillnad på mitt barns förmåga att spela spel som tre-åring och som 4-åring. Om ett år har jag flera spel på xboxen som jag tänker att försöka att introducera till henne.

• theresam
    KIllenMedKoll skrev 2011-12-03 02:27:23 följande:
    Du borde köpa WeeD Till dina småbarn hört att den är bäst
    Är d WiiU du menar? Den som inte kommit ut än och som kommer att kosta typ 5000? Tror inte att så små knattar behöver det, killen med koll.....
  • Lenora
    theresam skrev 2011-12-10 22:40:01 följande:
    Är d WiiU du menar? Den som inte kommit ut än och som kommer att kosta typ 5000? Tror inte att så små knattar behöver det, killen med koll.....
    Tror inte att det var WiiU han syftade på...Flört
Svar på tråden Vilken konsol till 3- och 5-åring?