My88 skrev 2011-11-11 19:11:15 följande:
Hej, igår har jag legat inlagd för tredje gången på förlossningen. Mitt blodtryck har gått upp och ner sen v.33 och har sen dess varit förhöjd och nu är jag i v.38 och har även fått klåda och förhöjda levervärden. Har fått tavegyl utskrivet nu vilket inte direkt hjälper mot klådan utan bara gör mig trött. Läkarna vill inte sätta igång mig eftersom dom säger att det ofta misslyckas på förstföderskor.. Nu undrar jag om det finns flera som varit med om samma sak och kan berätta hur det gick för er!
jag fick högt blodtryck mot slutet av min första graviditet. fick en igångsättning, men inte pga blodtrycket utan komplikationer med moderkakan på slutet. Igångsättningen var ett rent helvete på 22 timmar med enorma smärtor, fick tex två gånger maxdosen vad gäller värkstimulerande, så man kan säga att min förlossning gjorde typ "dubbelt" så ont som en vanlig. Efter ett tag avtog värkarna ändå och det hela avslutades med sugklocka, vilket tydligen överlag är vanligt vid igångsättningar, speciellt om man är förstagångsföderska.
Meen, det gick, och det slutade bra!

. har även hört att man har större förutsättning för att lyckas med en igångsättning om man är lång, varför vet jag inte.