eran åsikt om Eva Bodfäldt
bara nyfiken. Vad är eran åsikt om Eva Bodfäldts sätt att träna hund?
bara nyfiken. Vad är eran åsikt om Eva Bodfäldts sätt att träna hund?
Av det jag hört/läst - toppen!
Jag har läst "kontaktkontraktet" av henne, och tycket att det var en super bra bok, med metoder som fungerat jätte bra för att bygga på kontakten med min hund.
Hon är en superduktig hundtränare med en helt unik förmåga att se individuella lösningar för varje ekipage. Hon har också helt unika träningsmetoder och ett tänk som få andra instruktörer har. Hon är dessutom väldigt ödmjuk och trevlig.
Har läst kontaktkontraktet, otroligt bra bok :)
Träffade henne en gång på en föreläsning, och fick bra känsla av henne, fast jag inte personligen gick fram och pratade, så verkar hon trevlig och vettig.
Har tränat för henne några gånger och hon har en makalös förmåga att peppa både hund och förare till bra resultat i det som ska göras. Hon vet vad hon pratar om, erkänner öppet sina egna fel och brister och tar inget för givet - något som får henne att växa i mina ögon. Kommer aldrig med pekpinnar utan är konstruktiv hela vägen, något många glömmer bort vidden av. Pratar gärna på både ut- och inandning, och är man på samma föreläsning 3 gånger kommer det hela tiden upp nya saker (till skillnad från t ex A Hallgren som tycks ha fastnat i den strikta manusvärlden). Hon intresserar sig för ekipagen hon tränat även efter kurs och gläds åt framgångarna de gör trots sitt eget späckade schema. Hennes egen labbe, Zakk, är en av de trevligaste hundarna jag stött på genom åren, och det märks att hon går in med hull och hår för sin hund.
Hon verkar vara en duktig hundmänniska som kör med positiv förstärkning och förståelse för hur hunden fungerar
ååh, önskar jag kunde ta mej på hennes föreläsning