Unga föräldrar eller gravida i växjö eller närheten?
Är en ung mamma som bor i växjö. Har en liten dotter på tre månader. Vore kul att träffa andra som man har något gemensamt med.
Är en ung mamma som bor i växjö. Har en liten dotter på tre månader. Vore kul att träffa andra som man har något gemensamt med.
Jag bor i Växjö och har BF den 27/1.
Så roligt, är det ditt första barn? Hur gammal är du? :)
Det är första barnet,men andra graviditeten. Fick MF i februari. Jag fyller 19 år i januari. Du då ? Var i Växjö bor du? (om man får fråga det).
Jag fyller 18 i juli. Jag bor för tillfället hemma hos mina föräldrar tillsamans med min pojkvän. Vi bor mitt emellan araby och hov. Själv? :) går du i skolan eller vad gör du? :)
Jag och sambon bor på Öster,eller han bor där nu och jag flyttar dit på heltid inom nån vecka(bor på teleborg nu). Jag har tills alldeles nyligen läst gymnasiet på distans,men har nu fått ta studieuppehåll lite tidigare eftersom min sköldkörtel har slutat fungera som den ska så jag måste vara sjukskriven. Ska börja plugga igen i augusti-12. Så jag får se hur lång mammaledigheten blir,men jag får nog plugga och vara mammaledig samtidigt eftersom min sambo jobbar ganska mycket:) Pluggar du när du inte är mammaledig? För jag gissar att du är det nu?
kikar in... bor också i Växjö men är inte gravid och jag är 35 år... mamma till en pojk på 5,5 år. Bor på norr.
Polis har jag med velat bli,men jag tror inte det blir så. Jag ska nog med plugga vidare,men när vet jag inte riktigt. Jag skulle gärna läsa kulturhistoria,konst,filosofi eller nåt sådant. Eller kanske något inom gastronomi.
Jag har börjat bli ganska nervös inför förlossningen nu. Hur var det att föda på Växjö BB? Låg du kvar på patienthotellet?
Okej,det låter ju lugnande:) Dock tycker jag att der är lite synd att man inte får hälsa på uppe på förlossningen i Växjö som man får på många andra ställen.
Ja,jag hoppas verkligen att sambon kan stanna kvar. Annars vill nästan jag med åka hem även om jag egentligen vill stanna kvar åtminstonde ett dygn.
Jag ser också fram emot att vara på förlossningen ett tag och få massa massage av sambon och "boa in mig" lite innan barnet föds. Hoppas att det inte går för fort,men inte drar ut på tiden hur länge som helst heller.
Håller på att läsa massa böcker om förlossning och profylax nu,hoppas det hjälper eftersom jag inte vill ha EDA eller lustgas.
Jag har tänkt använda massage,varmt vatten,akupunktur och sterila kvaddlar som smärtlidring. Och hoppas att profylaxen hjälper. Jag tror nog att jag hellre vill ha ordentligt ont på förlossninge,även om det pågår längre. Känner några som inte känns smärta alls och fött hemma eller i taxin. Är jätterädd för det så jag hoppas att smärtan kommer gradvis och såklart att vi hinner in till sjukhuset.
Är också jätterädd att föda för tidigt och att då inte hinna in till sjukhuset. Har fel på sköldkörtlen och det kan göra att man föder för tidigt,men jag har fått medicin mot det nu så förhoppningsvis händer inte det.