• Anonym (fattiglapp)

1500 kr över, pengarna räcker aldrig!

Jag behöver hjälp, har stora problem med ekonomin. Teoretisk ska det funka, jag har gjort en budget för alla kostader inkl. årliga (såsom bilregistrering och försäkring). Och teoretisk sett ska jag ha 1500 kr varje månad till "övrigt" såsom resturangbesök, kläder till mig och sonen, leksaker, presenter, smink osv. Men pengarna räcker aldrig. Jag är trött på att vara fattig och oftast går pengarna iväg första veckan jag får löning. Hur ska man göra för att få pengarna att räcka? Det är ju kanske ett klädesplagg, nån hudkräm och en utflykt med sonen och sen är pengarna putts väck. Nån annan som lever "fattigt" som har tips? Kommer att behöva leva såhär i 3,5 år till då jag pluggar.

• Svar på tråden 1500 kr över, pengarna räcker aldrig!
  • Vissla

Om du berättar vad du har för inkomster och utgifter så underlättar  det

• Anonym

smink kan du ju stryka direkt, presenter kan du dra in på, samt leksaker å läder behöver man väl inte köpa varje månad heller? laga mer mat hemma och gör stor kok, röker du kan man alltid sluta med det, behöver du verkligen alla saker?

• whitetrach86

skulle också säga att det bara att stryka smink, presenter och kläder.. jag har inte köpt kläder på flera månader till min dotter eftersom pengar inte finns.

Annars tar ut dessa 1500. Ta fram burkar som det står typ mat, hushåll osv fördela pengarna och lev efter det. det är VÄLDIGT lätt att göra sig av med pengar när man bara behöver dra ett kort. 

• Anonym