• MissKatty

Mens nio dagar efter äl sprutan!

Är det någon här som vet om det finns en chans att jag kan vara gravid fast jag fick "mens" nio dagar efter äl sprutan, antar att det blir sju dagar efter ägglossningen?

Har läst om nid blödning därför är jag osäker, jag blöder inte så lite men ändå inte så mycket som jag bruka.

Är på tredje dagen idag och nu vet jag inte om jag ska börja med sprutor för ett nytt försök eller inte, vad tror ni? Försökt få tag på läkaren i torsdags och fredags men inte lyckats :(

• Svar på tråden Mens nio dagar efter äl sprutan!
  • Petriss

Har du gjort en embryoåterföring efter ägglossningssprutan så kan du inte börja spruta denna cykel utan tidigast nästa. Jag fick mens på ruvardag 8 och fväntar nu in sprutstart när nästa mens kommer.
    Visst kan man blöda och ändå vara gravid men det är nog bara att avvakta.

• MissKatty
    Petriss skrev 2011-11-12 11:58:51 följande:
    Har du gjort en embryoåterföring efter ägglossningssprutan så kan du inte börja spruta denna cykel utan tidigast nästa. Jag fick mens på ruvardag 8 och fväntar nu in sprutstart när nästa mens kommer.
    Visst kan man blöda och ändå vara gravid men det är nog bara att avvakta.
    Har gjort alla IVF försök men inget lyckats så nu kör vi på som vanligt men sprutor för att få ägglossning. Det var lika dant förra gången men då tänkte jag inte mer på det utan började bara spruta, sen skulle jag ta upp detta med dr men eftersom allt såg bra ut vid vul vart jag så glad och det flög ur huvudet på mej. :/
  • Pimpinellan

Jag har haft en förmåga att få tidig mens efter stimuleringar,men inte fullt så tidigt. Sist tog jag två proggisar per dag och fick 18 dagars lutealfas!  Men man kan blöda ganska mycket vid nidisar,så ge inte upp helt. Och prata med läkaren måste du,man blir inte gravid med så kort lutealfas om nu detta är mensen,då måste du få proggisar.

• MissKatty
    Pimpinellan skrev 2011-11-12 16:32:53 följande:
    Jag har haft en förmåga att få tidig mens efter stimuleringar,men inte fullt så tidigt. Sist tog jag två proggisar per dag och fick 18 dagars lutealfas!  Men man kan blöda ganska mycket vid nidisar,så ge inte upp helt. Och prata med läkaren måste du,man blir inte gravid med så kort lutealfas om nu detta är mensen,då måste du få proggisar.
    Tack för ditt inlägg, vi har diskuterat fram och tillbaka om vi ska köra eller avvakta till nästa mens. Har inte kommit fram till något ännu, om jag blöder imorrn på dag 4 så känns det som att jag kan börja med sprutor. Och prata med dr vid vul.

Vad kroppen ska hålla på jämt, man undrar ju vad det är som händer när var och varann har svårt att bli gravida.
  • Pimpinellan

Jag är tveksam om du bör spruta två månader på raken. Vid IVF får man absolut inte göra det och sprutor är sprutor ju. Inte ens pergo ska man ta två månader på raken. Kanske kroppen behöver vila från alla hormoner ett tag?

• MissKatty
    Pimpinellan skrev 2011-11-12 17:41:53 följande:
    Jag är tveksam om du bör spruta två månader på raken. Vid IVF får man absolut inte göra det och sprutor är sprutor ju. Inte ens pergo ska man ta två månader på raken. Kanske kroppen behöver vila från alla hormoner ett tag?
    Okej, det har inte min läkare sagt någonting om? Jag har kört sprutor 4-5 månader på raken. Inte vid IVF men nu när vi kör sprutor för att få ägglossning. Pergotime fick jag köra tio månader på raken utan paus. Vad märkligt. Nu har jag kört tre månader på raken, dom två första blev inget försök pågrund av resten från månaden innan och sist blev det för många ägg så då fick vi ej försöka.
    Men det känns frästande att vila en månad må jag säga. Det tar på krafterna.
  • Pimpinellan

Himla skumt för av vad jag lärt mig ska pergo tas varannan månad högst sex kurer,sen ska man prova annat. Hormoneffekten sitter i två månader nämligen och min läkare upplyste mig om nåt han kallade "månaden efter pergo-bebisar",d.v.s barn som blir till månaden efter man ätit pergo,så stark är effekten. Kroppen måste få vila,hormonerna ställer till det så kroppen inte funkar av sig självt till slut. Dina för många ägg sist tyder ju på överstimulering. Vila du och ta ett snack med läkaren! Ta nåt snällt en månad som t.ex rosenrot.

• MissKatty
    Pimpinellan skrev 2011-11-13 13:33:18 följande:
    Himla skumt för av vad jag lärt mig ska pergo tas varannan månad högst sex kurer,sen ska man prova annat. Hormoneffekten sitter i två månader nämligen och min läkare upplyste mig om nåt han kallade "månaden efter pergo-bebisar",d.v.s barn som blir till månaden efter man ätit pergo,så stark är effekten. Kroppen måste få vila,hormonerna ställer till det så kroppen inte funkar av sig självt till slut. Dina för många ägg sist tyder ju på överstimulering. Vila du och ta ett snack med läkaren! Ta nåt snällt en månad som t.ex rosenrot.
    Okej, jo jag har hört talas om det också. Men jag vilar och väntar på att dr ska höra av sig. Det är ju inte bara det att ta sprutor som är jobbigt, det är jobbigt att springa till gyn stup i ett också. Skönt att inte behöva göra något av det på en månad. Blir till att lägga lite fokus på hunden istället och må bra :)
Svar på tråden Mens nio dagar efter äl sprutan!