• Anonym

hängpattar av träning

Har snygga fasta bröst vilket min kompis också hade men nu efter några år har hon fått hängbröst och är väldigt fult. Så fult att hon ska operera de. Hon joggade väldigt ofta och går mest på gym nu. Jag som nyligen har börjat träna fruktar samma resultat. Varför får man hängpattar av träningen? Är de för man inte har bra sportbh?

• Svar på tråden hängpattar av träning
  • Anonym (mindre fett?)

Har hon gått ner i vikt? Då blir ju brösten ofta mindre och jag tänker mig att huden kanske inte drar ihop sig så mycket utan brösten blir lite som tomma påsar.

• Kimona

Huden blir ju inte fastare tyvärr... Många får operera bort överskottshud

• 010306

Har snarare fått mindre häng av gymmandet, man tränar ju bröstmusklerna bakom med.
    Tror oxå att det kan vara en fråga av ev. snabb nedgång i kombination med kass elasticitet i huden.

• kellikopter

JA det kan verkligen va för att man har fel sportbh!!

tränar man löpning eller andra sporter där man hoppar runt ska den sitta SNORTIGHT!! Brösten ska I N T E kunna röra sig. Låter obekvämt men så är det.

Bröstligamenten, eller vad det heter, kan töja sig UPP TILL 20 CM om dom inte sitter fast.

• Anonym

Aa, hon gick ner mycket på kort tid..men jag tror de kan ha göra med sportbh också :/ vad kan man göra för att förhindra att  få slapp hud och sånt?? Ska man träna bröstmuskler? Ha bra skor?

• Anonym (Luna)

Alltså, går man ner i vikt minskar ju utfyllnaden i brösten också eftersom det är en del av fettreserven, och eftersom huden har tänjts ut till det större formatet så blir det ju då häng istället.

Därför är det oftast inte snyggt om en 40-årig tjej går ner till sin 18-årsvikt, för det blir mest häng då. Om man däremot är smal från början och sen går upp några kilon på vägen genom livet så fyller den ökade vikten mer ut det som är på väg att slappna, och rynkor blir också mjukare än om man är pinnsmal.

• Anonym (Nej)
    Anonym skrev 2011-11-13 16:06:02 följande:
    Aa, hon gick ner mycket på kort tid..men jag tror de kan ha göra med sportbh också :/
    Men...det har bara med viktnedgången att göra, oavsett vad du tror.
     vad kan man göra för att förhindra att  få slapp hud och sånt?? Ska man träna bröstmuskler? Ha bra skor?
    Går man ner i vikt så får man plattare bröst, om man inte har exeptionellt bra gener. Vilken bh man använder kan inte påverka hur hängiga brösten blir.
  • Tonårsmamman1
    Aa, hon gick ner mycket på kort tid..men jag tror de kan ha göra med sportbh också :/ vad kan man göra för att förhindra att  få slapp hud och sånt?? Ska man träna bröstmuskler? Ha bra skor?
    Skor har nog inte med brösten att göra Flört
  • Anonym
    Tonårsmamman1 skrev 2011-11-13 16:12:06 följande:
    Skor har nog inte med brösten att göra Flört

Måste skriva dumma frågor för att få seriösa svar ;)
  • 010306

Men bra skor är ju alltid bra att ha för att skona knän tex.:)Önskar att jag satsat mer på det i början när jag började träna.  Kör bröstpass  varje vecka nästan på gymmet.. Mage / bröst i dag blir det tex.

• Anonym
    010306 skrev 2011-11-13 16:23:36 följande:
    Men bra skor är ju alltid bra att ha för att skona knän tex.:)Önskar att jag satsat mer på det i början när jag började träna.  Kör bröstpass  varje vecka nästan på gymmet.. Mage / bröst i dag blir det tex.

Vad har du för skor? =)
  • Jimmie01

många tjejer får hängpattar efter ett tag, är själv instuktör på gym så har fått frågor om "patt-träning" ofta, vad har du för storlek på brösten nu då?

• Anonym
    Jimmie01 skrev 2011-11-13 16:32:46 följande:
    många tjejer får hängpattar efter ett tag, är själv instuktör på gym så har fått frågor om "patt-träning" ofta, vad har du för storlek på brösten nu då?
    85D
  • 010306

Har ett par adidas just nu med förstärkning på insidan pga innåtlutande steg. Har fått hjälp med att prova ut på Stadium :) kan ju rekommenderas att man får sånt kollat om man inte vet.

Svar på tråden hängpattar av träning