• Philippa

Hur länge har man biverkningar av ny medicin?

Jag har fått en ny medicin som jag ska äta ganska länge, jag har drabbats av illamående och det är en vanlig biverkan av denna medicin enligt fass.

Hur länge kan man ha denna biverkan? Går den över när kroppen vants sig vid medicinen? Eller kommer jag ha så hela tiden? Jag har ätit den bara 5 dagar, men det känns som lång tid eftersom jag är illamående...

Kan ej byta medicin för jag är allergisk mot motsvarande mediciner....    

• Svar på tråden Hur länge har man biverkningar av ny medicin?
  • Never ending story

de beror på vad de är för med. jag har haft sjukt hemska biverkningar på mina två o sen när ja bytte, första gången hade jag biverkningar i 4v o denna gången 8veckor de e rätt vanligt typ 6-8veckor innan kroppen vant sig =S tyvärr

• Philippa
    Never ending story skrev 2011-11-12 15:47:22 följande:
    de beror på vad de är för med. jag har haft sjukt hemska biverkningar på mina två o sen när ja bytte, första gången hade jag biverkningar i 4v o denna gången 8veckor de e rätt vanligt typ 6-8veckor innan kroppen vant sig =S tyvärr

Ok, men huvudsaken att det kommer gå över.... för att gå med illamående kanske ett halvår är inte så roligt...
  • Never ending story

nej de går över... jo du, jag gick i två år till slut ville jag inte leva längre..dessutom har ja enorm fobi för illamående o att spy, så man kan säga att jag var ett kolli i två år, är bara 6mån sen jag blev bra igen

• MrsMia

Gäller det antidepressiva? I sådant fall har jag förstått det så att man mår mer eller mindre illa de första 2-3 veckorna, men att det därefter försvinner.

Svar på tråden Hur länge har man biverkningar av ny medicin?