• Anonym

Sertralin och alkohol?

Heej. Jag har börjat med sertralin blue fish för lite mer än en vecka sen. Läste i bipacksedeln att man ska undvika alkohol när man äter dessa tabletter, men jag känner att det är lite ledsamt :/ har varit gravid, varit hemma med mitt barn i ett år och känner att jag vill kunna gå ut och ta ett par öl med mina vänner någon gång. Har sett fram emot det mycket men nu kan jag ju inte det iaf.

Jag äter Setralin mot ångest, inte depression. Läst att det är vid depressioner som det kan vara dumt att dricka alkohol.

Kommer givetvis inte dricka någon alkohol utan att ha pratat med min läkare ändå, men tänkte bara se om någon här inne har erfarenheter om detta? Vet att det är okej att dricka lite grann?

• Svar på tråden Sertralin och alkohol?
  • Anonym (van)

Jag har mycket erfarenhet och några lugnande ord att komma med: har ätit sertralin i många år och dricker nog alkohol som vanligt. En läkare sa att ja kunde räkna me att ja bara behövde en tredjedel av vanlig alkoholmängd för att få krabbis o nån gång ha ja upplevt att jag börjat må illa innan jag blivit onykter, men bara lite, så att man inte vill dricka mera den kvällen. För det mesta har jag inte märkt någon skillnad och en läkare sa åt mig när vi var på samma finare middag då jag precis börjat med sertralin att jag nog kunde dricka alkohol men kanske ta det lite försiktigare i början.

• Kaye

Äter också Sertralin mot ångest och har inte märkt något konstigt när jag dricker. Testa, men ta det lite försiktigt.

• Anonym

Åh tack för era bra svar :) Det handlar ju bara om lite alkohol, och inte ofta heller utan någon gång bara.

Ska prova så fort jag kommit in i medicinen lite mer. Känner fortfarande lite obehag över att äta medicinen och lite biverkningar

• ShutUp

Jag upplevde ingen som helst skillnad, därimot gjorde mina vänner de som dela på en karta :0

Hur många mg tar du per dag?

• Anonym (TS)
    ShutUp skrev 2011-11-12 16:36:29 följande:
    Jag upplevde ingen som helst skillnad, därimot gjorde mina vänner de som dela på en karta :0

Hur många mg tar du per dag?
    Eh oj :P..

Jag har precis börjat med en hel tablett på 50mg om dagen.
Svar på tråden Sertralin och alkohol?