• juzz

CD 46, ingen mens (hade äl på CD 14 av pergotime), neg test :( ta primolut nor eller invänta mens, undra vilket som går snabbast??

är på cykeldag 46 idag efter min första pergokur och mensen har inte kommit, inga tecken alls.
    tog gravtest idag, det var negativt :( suck, jag som hoppades så pga större bröst och svullen i hela kroppen konstant. men det är väl biverkningar av pergon då..

frågan är om man ska ta priolut nor kur för att få igång mensen, men isåf tar det ändå ca 12 dagar innan mensen kommer (man ska äta det i 10 dagar va? och sen få blödning 2-5 dagar senare). eller om man ska invänta min naturliga mens, finns ju en liten chans att den kommer tidigare än inom 12 dagar.. men hur ska man veta? :/

• Svar på tråden CD 46, ingen mens (hade äl på CD 14 av pergotime), neg test :( ta primolut nor eller invänta mens, undra vilket som går snabbast??
  • Pimpinellan

Om man verkligen haft ett ägg som släppt och mensen uteblir så är man till 99,99999% gravid. Oavsett vad testen säger. Kollade du med vul och/eller progsteronprov och du vet att du hade äl? Jag hade ALDRIG satt igång en mens för jag hade ansett mig gravid. Vet av erfarenhet att test kan visa minus trots graviditet. Gör ett VUL så du får klart besked!

Svar på tråden CD 46, ingen mens (hade äl på CD 14 av pergotime), neg test :( ta primolut nor eller invänta mens, undra vilket som går snabbast??