• TheLove

Saltad pasta, kasta maten?

Har en liten kille på snart 6 månader. Har precis lagat mat;  lax, grädde, broccoli och pasta. Pastan tog jag från vår överblivna middag, mixade ihop allt och kom då på att pastan var kokt i salt... 

Ska jag slänga maten eller är det okej att använda sig av denna mat? Det blev sammanlagt kanske 1dl mat, detta kommer delas upp i två eller tre portioner, då han inte äter så mycket än... 

• Svar på tråden Saltad pasta, kasta maten?
  • Eklofen

Tror de är väldigt personligt hur folk skulle ha gjort!
    JAG skulle ha låtit honom äta de!
    Har själv gjort precis som du och kommit på att jag råkat salta pasta vattnet och min son fick äta de =)

• Biinzan

Bvc säger ju att man inte ska salta extra i maten för att njurarna inte klarar av det. Men är det bara LITE salt i vattnet så är det nog acceptabelt.

Emilia 13/4-11. Jag älskar dig min underbara dotter <3
  • AlreadyBurning

faaaaan vad nice de lät.

Had a few white girls, asses flat as shit, but the head so good damn a jigga glad he hit.
  • AlreadyBurning

om du inte ger skicka det till mig asså!

Had a few white girls, asses flat as shit, but the head so good damn a jigga glad he hit.
  • TheLove

Nej jag tänker också att det inte borde vara någon fara. Ger man tex falukorv så är ju det saltat innan, och som sagt det är ju bara lite salt i vattnet... 

Jag måste säga att det blev faktiskt riktigt gott, skulle kunna äta det själv (fast inte i puréform)

Det lutar åt att jag sparar det faktiskt 

• lunkentuss

Klart du ska spara det o ge sonen!!

• Krake

Så lite spelar ingen roll. Det är ju salt även i bröd etc. Man bör inte ge vuxensaltad mat ständigt och jämt, men så där lite gör inget!

Moster, inte monster.
  • La Lola

Jag hade gett det utan att tveka.
    När Alma var bebis innehöll burkmaten tillsatt salt som en jämförelse.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • TheLove

Nu har jag lyssnat på er och jag sparade det och sitter och matar honom lite nu... MUMS tycker han!! Detta blir det fler gånger!!

• Starkast

Bröstmjölk är ju inte heller helt saltfri...

Lagom är bäst. Inte överdriva åt något håll.

Svar på tråden Saltad pasta, kasta maten?