Ska man strunta i förhållandet?
Hej!
Jag är en tjej på 25 år som varit tillsammans med min sambo i 7,5 år. Min sambo,27år, är en riktig datornörd, det spelas olika dataspel så snart han kommer hem från jobbet och lanas under helgerna. Han kan ibland bli aningen trött på spelandet och då passar det att ha en mysig filmkväll med mig men det är väldigt sällan detta sker. Utöver datasittandet så spelas det innebandy tre kvällar i veckan så det är väldigt ofta man sitter själv hemma :(
Just nu studerar och jobbar jag på heltid så jag hinner själv inte med så mycket annat, men de helger jag har ledigt sitter jag själv framför TV:n. Naturligtvis vet min sambo hur mitt liv/program ser ut och vet när även jag har lite fritid.
Då jag har endometrios känner jag att det snart börjar bli dags att försöka skaffa barn innan det blir för allvarligt/svårt för mig att överhuvudtaget bli gravid.
Min fråga, som jag brottas med, är huruvida jag ska fortsätta i detta förhållande, skaffa barn med någon som är fruktansvärt upptagen av sina egna intressen. Vi har tusentals gånger diskuterat att hans dataintresse tar för tok mkt av vår tid men det sker aldrig någon förändring och jag vill inte själv behöva ta hand om ett barn när vi trots allt är två i förhållandet.
Bortser man från hans intressen så har vi ett fint förhållande där vi älskar varandra men jag vet inte om man ska känna sig så ensam som jag gör eller om det är mig det är fel på då jag själv inte har några egna intressen.
Tips och idéer är välkomna :) Vi har på senare tid börjat diskutera hus och det känns jätteroligt att han känner sig redo att ta det steget men så snart det är helg och han försvinner hemifrån eller sitter fastklistrad framför datorn ställer jag mig frågorna hur kul det kommer vara för mig att ha mer eller mindre hela huset för mig själv... Jag förstår att jag inte kan ta hans intressen ifrån honom men det gör ont i en när man hör vänner boka resor utomlands och han lägger samma peng på att ha nyare dator...