• Anonym (Line)

Någon som vet... Hugger i höger sida av magen/under revbenen..

Nu känner jag inte att jag behöver någon akut vård därav skriver jag här istället.. Och undrar om någon annan haft liknande och kan berätta? ...

Jag har sen några timmar tillbaks haft små-huggningar vid höger sida under revbenet/magen... Alltså på sidan bara. Det gör inte ont hela tiden utan kommer små hugg eller stickningar.
    Det gör ju ont när det kommer men det går fort över.. Ibland känns det ofta och ibland mindre ofta. Det gör ju inte tok-ont men ändå ont... Det känns ju väldigt obehagligt.

Annars mår jag bra... Har inga andra problem... förutom att jag kissat lite oftare på sistonde men det behöver ju inte höra till det här.

Någon där ute som känt likadant?            

• Svar på tråden Någon som vet... Hugger i höger sida av magen/under revbenen..
  • viochdu

jag har exakt likadant, i torsdags kände jag detta.. och innan i kväll hade jag det i korsryggen istället. 

• Anonym

jag har oxå så fast på vänster sida, ingen aning vad det är,  hugger till någon gång i månaden, 

• viochdu
    Anonym skrev 2011-11-12 22:20:17 följande:
    jag har oxå så fast på vänster sida, ingen aning vad det är,  hugger till någon gång i månaden, 
    jag har med på vänster sida!
  • Mille11

På höger sida låter precis som gallsten. Precis under revbenen och ganska "huggande" känsla. Hade 3 såna anfall och fick åka ambulans alla gånger för jag kunde inte andas till slut. Fick ta bort gallblåsan.

Kan även göra ont i ryggen samtidigt. Låter som att du har några/någon liten sten vara därför kommer det o går. Jag hade en jättestor sten och då kändes det precis som när man får en hård boll i mellangärdet o man tappar luften. Jätteobehagligt.
    För små anfall (som ditt verkar vara) kan man ta ipren. Av läkarna får man även diklofenak så prova nåt av dom i se om det hjälper. :)

Vänster sida vet jag inte riktigt men när jag hade som ondast var det både på höger i vänster sida men vet inte vad det är på vara vänstra. :)

• Akela05

Under höger revbensbåge fick jag ont av gallsten, tryck och  uppkördhet ibland, kräkningar ibland. Konstaterad gallsten, men det är lugnt om jag låter bli ägg i alla former.
    Tål dock fett, grönsaker mm som många gallstens patienter inte tål, gröna äpplen mm oskalad frukt kan vara till besvär.
    Mina stenar ska tydligen opereras bort, men i nuläge mår jag bra och avvaktar i lugn o ro.

• Anonym (Line)

Tack för era svar... Jag lyckades somna igår och idag känner jag inte av någonting alls.
    Känns skönt... Igår var det dock väldigt otäckt...

Hoppas jag klarar mig ifrån sånna stora stenar , om du nu skulle vara det.

Tack igen      

• Lady without tattoo
    Gallsten!
    Yrke: Leg pratkvarn
  • impahimpa1977

Japp, gallsten låter det som.

• mandilee

På mig har det börjat hugga till eller göra ont i magen och på sidan. Jag är livrädd om det är gallsten för jag är skiträdd för operationer. Det gör inte ont hela tiden utan det kommer ibland sen så känns det alltid som om jag, har nåt hårt i magen när jag, ligger ner. Jag kanske inbillar mig men det känns så iaf. Jag är så rädd och jag har autism så jag, kan verkligen börja gråta och bli skit skraj när jag, är hos doktorn. Vet ni vad det här kan bero på? Det gör ont bara ibland men jag, har haft problem med sötsaker och så( har fått ett plågsamt sockerbehov som jag vill få bort) jag behöver goda råd snabbt!! Är så rädd:'(

hatar operationer!!!
  • knäppskallen

Hugger till i högersidan lite bakåt ryggen, har hållit på idag  4-5 timmar från och till. har haft det tidigare men inte så länge. Jobbigt då jag måste köra iväg med bilen  snart. Tacksam om någon har info, vad det kan vara.

Svar på tråden Någon som vet... Hugger i höger sida av magen/under revbenen..