• wallflowergirl

Nya vänner och nya kompisar till barnen sökes i Göteborg med omnejd!

Hej!

Är en 34 årig småbarnsmamma som är föräldraledig torsdagar och fredagar. Har en dotter på 3 år och en son på 1,5 år. Söker nya vänner - roliga glada tjejer - du som också är småbarnsförälder med barn i liknande åldrar - Föreslår lekträffar då barnen kan busa av sig och vi kan prata om livet :) ... Bor i villa strax utanför Gbg och är gift med barnens pappa. Hoppas på napp här! :)

• Svar på tråden Nya vänner och nya kompisar till barnen sökes i Göteborg med omnejd!
  • danishdynamite

Hej! Jag är 32 år gammal, har tre barn: pojke 5 år, pojke 3 år och flicka 4 månader. Bor i Askim med barnens pappa. De stora går på dagis tis-tors 9-14. Måndag och fredag är jag hemma med alla tre. Vart i Gbg bor du?

• wallflowergirl

Hej! Jag bor i Mölnlycke. Ok....då är vi hemma samtidigt alla på fredagar i allafall. :) Finns potential för lekträff.

Men vi kanske ska börja med att ta en fika bara vi mammor först för att se hur det känns? :)  Vänta lite och se om det finns fler som vill hänga på här?   Vore kul om vi blev några och större potential till att hitta folk som verkligen kan och vill bli nya vänner :)

Jag är inflyttad här på västkusten och har kompisar men alldeles för få riktigt nära vänner som man VERKLIGEN kan prata med och förstås väldigt bra om det finns barn i liknande ålder som mina barn :)  
    Såklart är det inte lika lätt att umgås och träffas när man har småbarn men nu kan jag känna att jag vill leva lite igen. Göra sånt man brukade innan barnen kom lite mera som restaurangbesök, fika, bio, shoppa, AW....sånt som är kul helt enkelt! :)  

• danishdynamite

Precis så känner jag också. Jag saknar en riktigt bra kompis man kan ha roligt och skratta med! Göra vuxensaker men även med barnen ibland såklart. Jag är från Danmark och flyttade till gbg 2005. Sen till Grebbestad 2008-2011 och nu i juli 2011 flyttade vi tillbaka till Askim.

• Farfalla

Hej!
    Här är en till som vill hitta fler vänner!
    Jag är 27 och mamma till två, en på jorden och en i himlen.
    Jolina är 21månader och hennes storebror Rasmus skulle ha blivit 4år i oktober men han hämtades av änglarna då han var 7månader...
    Vi har bott i Gbg sedan 2005 och vi kommer båda från norra norrland, så vi har inga vänner från grunden här med andra ord ;) Alltid lika roligt att lära känna fler!
    Jag jobbar inte alls sedan Rasmus föddes utan njuter av att få vara hemma med dottern :)
    Vi hänger gärna med på en fikaträff snart :) 

• danishdynamite

Farfalla: hej vad kul att du hittade hit. Åh vad hemsk med lille Rasmus får jag fråga vad som hände? Du behöver inte svara om du inte vill.

• Farfalla
    danishdynamite skrev 2011-11-15 23:33:25 följande:
    Farfalla: hej vad kul att du hittade hit. Åh vad hemsk med lille Rasmus får jag fråga vad som hände? Du behöver inte svara om du inte vill.
    :) som sagt alltid roligt att lära känna fler!

Det står på min sida lite av det som hände... Jag har inget emot att prata om det, han är ju en av dom 2 viktigaste personerna i mitt liv! :) 
  • danishdynamite

Farfalla: det förstår jag verkligen att han är. Går in på din sida imorgon, det går inte att läsa presentationen från i-phonen.

• wallflowergirl

Hej! 

Farfalla: Usch läste på din sida om din son. Va hemsk! Kan inte för mitt liv ens ....hua....fruktansvärt! Lider med dig! Hoppas du kan glädja dig åt din dotter! 

Jag är lärare. Jobbar i klass och på fritids med ett glatt gäng 7 åringar :)

Vad jobbar ni med ? När ni inte är mammalediga vill säga :)

Vad har ni för intressen?

Det som jag skrev lite ovan då..... : Jag gillar bio/film, bakning, fika/äta och dricka gott, shoppa, resa (dock inte blivit nåt utomlands nån gång än med barnen men längtar :), musik, fixa med huset, tränar inget just nu men har kort på F&S (sprang midnattsloppet i allafall ;) , surfa på datorn (såklart ;). 

Måste bara säga att KUL att vi är 3 st här nu - hoppas vi blir ÄNNU FLER! :) Vore ju kul med ett litet gäng glada och trevliga mammor! :)
    Trevlig helg på er!     

Svar på tråden Nya vänner och nya kompisar till barnen sökes i Göteborg med omnejd!