• Trivelina73

Stygnet försvinner inte

Har kastrerat min hund för 11 dagar sen, hela såret är läkt bortsett från en enda stygn som verkar vara kvar, de ska ju lösas upp självmant men nu hänger det en liten svart trådstump från ett litet sår. Har ni varit med om liknande att en sista del kunde vara envis och ta god tid på sig innan de "smälter" bort?

• Svar på tråden Stygnet försvinner inte
  • JQs

Jag antar att det är samma sorts stygn som människor får och då kan det vara så att de inte smälter bort, som du kallade det, men då ramlar de bort istället. Så var det med några av mina stygn efter förlossningen.

• Trivelina73
    JQs skrev 2011-11-13 10:20:58 följande:
    Jag antar att det är samma sorts stygn som människor får och då kan det vara så att de inte smälter bort, som du kallade det, men då ramlar de bort istället. Så var det med några av mina stygn efter förlossningen.
    Ja, kanske.. man borde ha blivit kirurg eller nåt! Nåja, så länge han inte har ont o de ser bra ut så måste de va "rätt"..
  • Lieee

Endel stygn faller inte bort eller "smälter bort", jag hade rådfrågat veterinären, kanske sitter det så att de råder dig till att ta bort det. . . Ring och hör med dem. hur länge har det suttit?

carpe diem
Svar på tråden Stygnet försvinner inte