kub test
vilka är de som gör kub test. jag fick barn för 5 år sedan men har inte hört om kub test fören nu,,, och nu verkar många göra de...
Så till min fråga får alla göra kub test ,,, hur går de tilll
vilka är de som gör kub test. jag fick barn för 5 år sedan men har inte hört om kub test fören nu,,, och nu verkar många göra de...
Så till min fråga får alla göra kub test ,,, hur går de tilll
Detta görs i v 11-13. En v innan ultraljudet lämnar man ett blodprov. På ultraljudet mäter de nackspalten och lite annat. Innan man går lägger de ihop mätresultaten med blodprovet och man får reda på hur stor risken är för att barnet har en kromosomavvikelse.
I de flesta landsting erbjuds KUB-test till kvinnor som är 35 år och över.
ok jag är 30 år
men grannen är 32 och hon har gjort de på sin som hon har i magen...
erbjuder dom eller måste man fråga om testet
ok jag är 30 år
men grannen är 32 och hon har gjort de på sin som hon har i magen...
erbjuder dom eller måste man fråga om testet
Jag är 28 och tillhör inte någon riskgrupp. Här i detta landsting erbjuds de över 34 kub. Jag pratade med min bm som sedan skrev ihop en förfrågan till sjukhuset. Jag fick det beviljat.
Jag har oxå gjort å ä 28 år. Barnmorskan frågade och jag sa ja. Ingen riskzon el andra problem. Så det ä väl olika.
Här erbjuds alla fr.o.m. 33 års ålder. Har dock avstått. Är 34 år. Hade det omfattat "värre" skador än DS hade det kanske varit aktuellt.
I Örebro får alla göra det. Jag gjorde det när jag väntade sonen och då var jag 20. Nu är jag 22 och gravid igen och ska göra det denna gång också.
I sthlm får alla göra kub, men erbjuds över 35.
är de vanligt Ul eller Vul man gör?
Har man inte "åldern inne" kan man gå till en privatklinik och betala för det, kostar runt 1200kr
här i Jönköping får alla göra det, jag blev iallafall erbjuden av BM är 25år. =)
#10 Det görs med vanligt ultraljud