• Never ending story

Gratta pappa på farsdag el inte?

Känns sådär roligt idag. Vet eller ah ja tror iaf pappa älskar eller saknar mig, men han SUGER på o visa de... han hälsade på mig lite två ggr när ja var liten.. bor 55-60mil ifrån varann.. va o häsade på han när ja var 16, när han lämnade mig på flyget och skulle säga hej då bröt han ihop o lämnade mig själv, jag hittade inte nånstans o blev så ledsen över han o att han lämnade mig bara stod o grät själv som ett barn... har gett han otaliga chanser att hälsa på men han skiter i det i sista sek eller avböjer ALLTID... är nu 23 blir 24 i början på nästa år så 8år e de sen jag såg han sist...
    vi är inte ovänner o pratar ganska ofta över tele..
    men sen blir ja ändå arg o tänker fan heller varför ska jag ringa o gratta han på farsdag när han aldrig varit en far?
    så mycket tårar o längtan man haft efter honom sen barnsben när vi flyttade när jag blev 5...
    kan ju inte påstå att han ansträngt sig... även om de beror på att han kanske inte klarar de el tycker de e jobbigt att lämna mig el nån annan anledning får han vell svälja det som pappa? varför ska ja tänka vuxet åt honom o må dåligt men acceptera de? suck....
    så frågan är ska jag el ska jag inte...

• Svar på tråden Gratta pappa på farsdag el inte?
  • Anonym (...)

Det kostar väl inget att gratta honom på fars dag mer än en liten ansträngning från din sida... 

• Anonym

Gör det du känner är rätt. 

Jag tänker iaf inte gratta min pappa, han är ingen bra pappa så varför ska jag gratta honom? Nästan alla män kan få en unge, men gör det dom till en pappa? 

• Never ending story
    Anonym (...) skrev 2011-11-13 10:56:13 följande:
    Det kostar väl inget att gratta honom på fars dag mer än en liten ansträngning från din sida... 
    Fy fan va dumt skrivet... du tycker inte han ska anstränga sig lite?? de va inte jag som bad om att bli fram knullad.. fan va förbannad ja blir..
    ska barnen anstränga sig jämt men aldrig få ngt tillbaka e det rätt menar du?
  • Never ending story
    Anonym skrev 2011-11-13 10:58:28 följande:
    Gör det du känner är rätt. 

Jag tänker iaf inte gratta min pappa, han är ingen bra pappa så varför ska jag gratta honom? Nästan alla män kan få en unge, men gör det dom till en pappa? 
    De va bra skrivet och de e ju faktiskt sant..
    varför ska du inte gratta din?
    asså jag känner att jag är rädd att han blir ledsen om ja inte gör de? kanske?.
    men varför ska ja oroa mig för o göra han ledsen när han ALLTID har sårat mig
    och varför förväntar han sig ett grattis när han aldrig varit en pappa?
  • Anonym

Gör det du tycker känns rätt, jag har inte bestämt mig jag heller då mina föräldrar troligtvis sitter och är fulla redan.
    Men om jag känner mig rätt så har han nog fått sitt paket innan kvällen är slut... , 

Har du pratat ut med honom varför din barndom blev som den blev?
    Varför han inte brydde sig?

Ibland kan det faktiskt vara så att mödrarna sitter ivägen, att de pratar skit,(även fast de inte menar det) och då drar den manliga fegisen iväg och orkar inte ta tag i saken Orkar inte försvara sig utan tar den lätta vägen, fast han mår dåligt-
    Kanske därför han bröt ihop på flygplatsen? Han tyckte det var så svårt och visste inte annat än att fly?

Ta och skriv ett ärligt brev om hur du känner det, skriv ner alla tankar och öppna upp för ett ärligt svar tillbaka 
    Skriv ner allt och skicka på mejl eller post redan i dag!    Kram 

• Anonym
    Never ending story skrev 2011-11-13 11:04:26 följande:
    De va bra skrivet och de e ju faktiskt sant..
    varför ska du inte gratta din?
    asså jag känner att jag är rädd att han blir ledsen om ja inte gör de? kanske?.
    men varför ska ja oroa mig för o göra han ledsen när han ALLTID har sårat mig
    och varför förväntar han sig ett grattis när han aldrig varit en pappa?
    Jag vill inte gå in på detalj, men jag kan säga att han har aldrig varit en bra pappa. Han har bara brytt sig om sig själv och sånna som han borde egentligen inte skaffa barn. 

Gratta honom bara om du känner att han förtjänar det. Jag gör det inte för han ska inte tro att jag tycker att han är en bra pappa mot mig. 
  • Sorbus

Du kan inte ändra din pappa och hur han agerar, hur mycket du än skulle önska att det vore annorlunda. Däremot kan du välja hur du agerar. Att han gör fel behöver inte betyda att du ska göra något som du tycker är fel. Känns det som det rätta är man gratulerar sin pappa på farsdag så gör det. Då kan du känna att du i alla fall du väljer ett bra förhållningssätt och att du gör rätt, istället för att fastna i en spiral där ni "straffar" varandra.Risken med det senare är att den man straffar mest är sig själv. Hur han tar det om du ringer och grattar vet jag inte, men jag vågar gissa att du mår bättre om du ringer än om du låter bli.

• Havsjungfrun

Ett alternativ är att skicka ett litet kort, måste ju inte direkt vara för att det är Fars dag. 

• Anonym (UngPappa)

Jag tycker ej det är något och fira, men alla tycker olika. Jag ser det som en påhittad dag för att tjäna pengar!

• Never ending story
    Anonym skrev 2011-11-13 11:28:57 följande:
    Gör det du tycker känns rätt, jag har inte bestämt mig jag heller då mina föräldrar troligtvis sitter och är fulla redan.
    Men om jag känner mig rätt så har han nog fått sitt paket innan kvällen är slut... , 

Har du pratat ut med honom varför din barndom blev som den blev?
    Varför han inte brydde sig?

Ibland kan det faktiskt vara så att mödrarna sitter ivägen, att de pratar skit,(även fast de inte menar det) och då drar den manliga fegisen iväg och orkar inte ta tag i saken Orkar inte försvara sig utan tar den lätta vägen, fast han mår dåligt-
    Kanske därför han bröt ihop på flygplatsen? Han tyckte det var så svårt och visste inte annat än att fly?

Ta och skriv ett ärligt brev om hur du känner det, skriv ner alla tankar och öppna upp för ett ärligt svar tillbaka 
    Skriv ner allt och skicka på mejl eller post redan i dag!    Kram 
    Fantastiskt svar =). ja e egentligen en tjej me skinn på näsan, men när de kommer te o prata om de är jag de inte, har inte mage te att, dessutom skulle ja skämmas ihjäl o han med. skriver ja ett brev kommer han aldrig mer våga ringa o de kommer inte jag heller... så jävla dumt o löjligt, men fan vi känner ju inte varann =S men har funderat på det hundra ggr. mamma va alltid så rädd, jätte höns mamma, pappa vägrade komma ner hit, men han ville hon skulle sätta mig på tåg 50mil med tåg byte själv när ja var under tio o han blev vansinnig när ja inte fick de. tror de handlar mest om lathet han orkar inte o hans trivs bäst hemma. el ngt
  • Never ending story
    Anonym skrev 2011-11-13 11:29:08 följande:
    Jag vill inte gå in på detalj, men jag kan säga att han har aldrig varit en bra pappa. Han har bara brytt sig om sig själv och sånna som han borde egentligen inte skaffa barn. 

Gratta honom bara om du känner att han förtjänar det. Jag gör det inte för han ska inte tro att jag tycker att han är en bra pappa mot mig. 
    usch då =(. men ja håller med dig där.. min pappa ansåg inte mig heller som viktig, hans polare o vara ute o supa e mycke viktigare... så är det fortfarande o han e över 50.. bara sprit o polare som gäller heeela tiden
Svar på tråden Gratta pappa på farsdag el inte?