Ge lavett till 1-åring!?
Vi har haft problem med våran granne och deras son på 1 år, han är uppe till 23-24 varje kväll, slänger saker i golvet, gapar och skriker, har försökt prata med pappan om detta (Mamman kan varken svenska eller engelska..) men han slår ifrån sig direkt "Han är bara 1 år, vad ska jag göra? Han sover när han är trött, lägg dig inte i." osv, osv.
Föräldrarna bråkar och skriker sent på kvällarna och barnet tjuter, fick idag bekräftat att han: "Jag ger honom till och med redan lavetter men han blir inte rädd, han bara skrattar, inget hjälper, vi skriker på honom jämt, han blir inte rädd."
!!!!! Vad fan!!! Man slår väl inte sitt barn bara för att man har pissiga rutiner och inte får barnet att sova på kvällen? Han får tydligen sova middag vid 17-18-tiden på kvällen, har sagt att det inte är så jävla konstigt att barnet inte är trött när det är läggdags, att dom MÅSTE ändra sina rutiner om det ska bli lugn och ro vid, enligt mig en bra tid för en 1-åring, mellan 19 och 20.
Har länge funderat på att ringa soc och nu tycker jag det har gått för långt, lavetter och att skrika på sitt barn är INTE god uppfostran och omsorg oavsett vilken kultur man kommer ifrån.
Vad säger ni?